( BW)(TX-EVEREST-RESEARCH) Everest Research Institute: Derde
outsourcing-leveranciers 5-15 procent goedkoper dan captives; beste
captives evenaren prestatie derden

        Onderzoek derden vs. captives adviseert waardebepaling
                        belangrijker dan kosten

    Business Editors

    DALLAS, VS--(BUSINESS WIRE)--2 oktober 2007--Volgens een onlangs
uitgevoerd onderzoek door het Everest Research Institutezijn derde
outsourcing-leveranciers vaak 5-15 procent goedkoper dan captives voor
wat betreft hun totale bedrijfskosten. Het onderzoek maakt een
holistische vergelijking van kosten ten opzichte van
exploitatiekosten, productiviteit, overgang, verkoop en marketing en
marges. Het kostenvoordeel van een derdenmodel is voornamelijk
gebaseerd op een beter gebruik van schaal, efficiëntere
bedrijfsomgevingen, complexere overhead management dat wordt
geassocieerd met de meeste captives, maar ook grotere investeringen
die captives doen in kennisoverdracht tijdens migratie naar het
buitenland en de vorming van een meer mondiale cultuur. Er is
waargenomen dat de beste captives tegen gelijke en zelfs lagere kosten
opereren.

    Hoewel kostenbesparing belangrijk is, adviseert het onderzoek,
Comparison of Outsourced and Captive Solutions for Capturing Value
from Outsourcing, dat het besluit van een bedrijf welk model te gaan
gebruiken op één lijn moet liggen met de strategische korte- en
langetermijndoelen. Het instituut organiseert op 11 oktober om 8 uur
(CDT) een Webinar om meerdere meningen over de buitenlandse scheiding
tussen derden en captives te tonen.

    "Veel van de factoren die de bedrijfskostenstructuur van de
captives op de korte termijn stimuleren, kunnen op de lange termijn
waardevolle investeringen zijn voor het creëren van een zakelijke en
strategische impact", aldus Nikhil Rajpal, Vice President van Global
Sourcing voor het Everest Research Institute. "De waarde bepalen die
wordt geassocieerd met het captive-model vereist een investering van
inspanning en geld en het bedrijf dat de werkzaamheden naar het
buitenland verplaatst als captive moet zich, waar relevant, blijven
richten op kostenbesparingsmogelijkheden."

    Volgens het onderzoek kan het derdenmodel beter worden aangepast
aan bedrijven die waarde hechten aan doelen als het minimaliseren van
locatierisico, het aantrekken van zeldzaam talent dat niet essentieel
is voor het bedrijf en het schalen van kosten om te voldoen aan de
vraag naar processen met volumeschommelingen. Anderzijds kan het
captive-model doelen stimuleren als het krijgen van toegang tot nieuwe
geografische markten, het vergroten van toegang tot managementtalent,
het bereiken van 'end-to-end'-controle en het mogelijk maken van
betere integratie in het moederbedrijf.

    "Een bedrijf moet bepalen welk model het beste werkt voor haar
specifieke doelstellingen en situatie", aldus Eric Simonson, Managing
Principal van het Everest Research Institute. "Het wordt steeds
duidelijker dat het derdenmodel en captive-model zichzelf van elkaar
onderscheiden en dat ze moeten worden vergeleken op basis van hun
unieke eigenschappen. Er zijn unieke soorten waarde waarvoor het
derdenmodel of captive-model beter geschikt zijn, waardoor een bedrijf
haar strategische doelen beter kan bereiken en in veel gevallen is een
combinatie van beide modellen de beste oplossing."

    Dit persbericht is gebaseerd op de resultaten van een recentelijk
onderzoek van Everest, Captive Value Diagnostic Study Market Update,
waarbij ruim 100 belangrijke directeuren van captives van wereldwijde
bedrijven werden ondervraagd. De enquête bracht aan het licht dat meer
dan 85 procent van deze directeuren gelooft dat hun captive-bedrijven
zorgen voor kostenbesparingen en voldoen aan verwachtingen op het
gebied van service, ondanks tegengestelde meningen.

    De webinar vindt plaats op 11 oktober 2007 om 8:00 uur CDT, 13:00
uur GMT; 18:30 IST. Ga om u te registreren naar:
www.everestgrp.com/Webinars.

    Om meer te lezen over de resultaten van de captive-onderzoeken is
een uittreksel van beide rapporten beschikbaar op
www.outsourcing-center.com. Wilt u de rapporten kopen of meer
informatie ontvangen over andere onderzoeksdiensten, stuur dan een
e-mail naar info@everestresearchinstitute.com of bel +1-214-451-3110.

    Over Everest Research Institute

    Everest Research Institute(www.everestresearchinstitute.com)
functioneert als een centrale bron van onafhankelijke en objectieve
strategische intelligentie, analyse en uitvoerbaar inzicht voor
toonaangevende bedrijven, leveranciers van diensten en investeerders
in de wereldwijde outsourcing- en offshoring-markt. Het instituut
behandelt zowel sourcing-kwesties op het gebied van bedrijfsprocessen
als informatietechnologie en voorziet de mondiale outsourcing- en
offshoring-gemeenschap van informatie die uiterst productieve,
duurzame sourcing-strategieën en relaties mogelijk maken. De
gerenommeerde adviesraad van het instituut, senior directeuren en
opinievormers beheren de onderzoeksagenda van het instituut om te
garanderen dat deze de zakelijke behoeften van bedrijven, leveranciers
van diensten en investeerders volledig ondersteunt.

    Leden van het Everest Research Institute krijgen toegang tot
ongeëvenaarde analytische en adviserende diensten, waaronder toegang
tot analisten van Everest, gedetailleerde rapporten over belangrijke
outsourcing- en offshoring-kwesties, witboeken over marktvormende
gebeurtenissen en webinars die zijn ontwikkeld om inzicht te geven in
en informatie te bieden over belangrijke markttrends. De enorme
rijkdom aan kennis en ervaring van het instituut voorziet leden van
unieke visies op de huidige markt en het concurrentievoordeel dat
nodig is om mogelijkheden die zich voordoen te benutten.

    Everest Group is een wereldwijd opererend adviesbedrijf op het
gebied van bedrijfsstrategieën met vestigingen in toonaangevende
bedrijvencentra als Dallas, VS; Gurgaon, India; Londen, VK; New York,
VS; Toronto, Canada, en Melbourne, Australië. De Everest Group is
industrieleider sinds 1991, toen we de sourcing-adviescategorie hebben
opgezet, en heeft een wereldwijde reputatie opgebouwd van voortdurende
innovatie bij het ondersteunen van klanten bij het bereiken van de
maximale waarde voor hun werkzaamheden, waaronder sourcing-strategie
en uitvoering. Everest heeft het Everest Research Institute
(www.everestresearchinstitute.com) opgericht als centrale
informatiebron met betrekking tot de industrie. Kijk voor meer
informatie op www.everestgrp.com en www.everestresearchinstitute.com.

    Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal.
Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden
vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische
geldigheid beoogt.

    --30--KL/da*

    CONTACT: The Point Group
             Scott Tims, +1-214-378-7970, toestel 278
             Mobiel: +1-214-957-6785
             stims@thepointgroup.com
             of
             Laura Hammontree, +1-214-378-7970, toestel 238
             lhammontree@thepointgroup.com




Disclaimer: Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele 
brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten 
worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige, 
juridische geldigheid beoogt.