Ingezonden persbericht


(pic)
P E R S B E R I C H T

Doorn, 4 september 2007

Bijzondere modeshow voor & door slechtziende jongeren: OOGverblindend Mooi!

MAPSZ en Bartiméus organiseren op zaterdag 13 oktober a.s. het mode event OOGverblindend Mooi! Dit is een modeshow waar twintig jongeren met een visuele beperking samen met hun goedziende vrienden de nieuwste trends van hippe modelabels showen.

In Schouwburg De Flint in Amersfoort zijn op zaterdag 13 oktober 2007 twee shows gepland om 16.00 en om 19.30 uur. Wat het mode-event OOGverblindend Mooi! zo bijzonder maakt is dat slechtziende jongeren de kans krijgen om in de spotlights te staan en te ervaren hoe het is om mode te showen. Want ook zij zijn geïnteresseerd in mode en uiterlijk, en vinden het leuk om op the catwalk te staan. De modecollectie van o.a. ONLY, Vero Moda, Object, Jack & Jones worden streetwise aan het publiek gepresenteerd.

Het idee van OOGverblindend Mooi is ontstaan uit de constatering dat onze huidige maatschappij behoorlijk visueel is ingesteld. Hoe is dat dan als je slechtziend bent? Is mode en uiterlijk dan ook belangrijk? Deze vraag stelde MAPSZ aan Bartiméus. Al snel kwam hieruit het idee voort een mode event te organiseren voor slechtziende jongeren.

Op 9 workshopdagen leren de toekomstige catwalkmodellen over de verschillende aspecten van modeshowen, zoals lichaamshouding, poses, zelfbewust zijn, presenteren en over modetrends. Er wordt intensief en vol enthousiasme getraind om een eigenzinnige modeshow te presenteren. Het resultaat is te zien in het eerste mode-event OOGverblindend Mooi!

De website van Oogverblindend Mooi is nu LIVE!
Op www.oogverblindendmooi.nl leest u alle informatie over het programma.

Achtergrondinformatie over Bartiméus
Bartiméus wil de kwaliteit van leven voor slechtziende en blinde mensen verbeteren. Met persoonlijk advies, ondersteuning en kennisoverdracht. Hoe dat gebeurt, bepaalt de cliënt zelf. Hij voert zelf de regie over zijn leven en maakt daarin zijn eigen keuzes. En als de cliënt een vraag stelt, gaat Bartiméus door tot hij het antwoord heeft. Bartiméus ontwikkelt continu nieuwe diensten op het gebied van leren, wonen, werken én vrije tijd voor mensen van 0 tot 100 jaar. En ondersteunt de cliënt op maat in zijn eigen omgeving.


- Bartiméus is de grootste organisatie voor slechtziende en blinde mensen.
- Bartiméus heeft meer dan 15 vestigingen in Nederland.
- Bartiméus ondersteunt jaarlijks ruim 10.000 cliënten
- Bartiméus werkt samen met ruim 100 zorgorganisaties.
- Bartiméus is HKZ-gecertificeerd.

- Bel de Bartiméus Infolijn 0900 - 77 888 99 (E 0,05 p/m) voor vragen over zien en niet-zien.
- Op www.bartimeus.nl/kennisbank vindt u voorbeelden van onze expertise in de kennisbank.

Achtergrondinformatie over MAPSZ
MAPSZ (Mode! Advies Promotie ShowZ) organiseert workshops on the catwalk, modeshows en bedenkt verschillende concepten om mode te promoten. Door in te spelen op de behoefte van de consument, de veranderingen in de maatschappij en de economie onstaan er bijzondere modepresentaties. Van kindermodeshows in de winkel, mode(life style)shows voor gezamenlijke detaillisten uit een winkelkern en grote showproducties voor hair- & beauty beurzen.

Naast de commerciële opdrachten, wil MAPSZ ook aandacht geven aan duurzaam ondernemen en maatschappelijk betrokken zijn. Zo is ook het idee ontstaan voor de modeshow van OOGverblindend Mooi! Onze huidige maatschappij is behoorlijk visueel ingesteld. Hoe is dat voor mensen die een visuele beperking hebben? Hoe gaan zij om met uiterlijk en mode?

MAPSZ is het bedrijf van Map Renes, idea-manager en show-vormgever. Zij heeft een creatief netwerk van vormgevers voor websites, grafisch ontwerpers, decorbouw, modestylisten, hairstylisten, visagie, DJ's, VJ's en PR. Kijk voor meer informatie op www.mapsz.nl

Achtergrondinformatie over Bestseller

Bestseller is een internationaal kledingconcern, bekend van merken als EXIT, Vero Moda, Jack & Jones, VILA, Name It, ONLY, Selected, Pieces accessories, Object Collectors Item, Gosha by Vero Moda, mama-licious en OUTFITTERS NATION.

De kleding en accessoires van Bestseller worden verkocht in 3.200 eigen winkels en bij meer dan 12.000 onafhankelijke detaillisten. Meer informatie vindt u op www.bestseller.nl.

Achtergrondinformatie over The Hairschool
Samen hebben ze ruim twintig jaar ervaring in het werken met haar op de set: Rutger van der Heide en Martin Wentzel, de oprichters van The Hairschool. Vijf jaar geleden besloten ze hun kennis en ervaring te delen met kappers en visagisten die zich wilden toeleggen op het werken met haar voor fotografie, modeshows, film en tv. Het bleek een schot in de roos: meer dan 300 mensen zijn de afgelopen vijf jaar door The Hairschool opgeleid tot fashion hairstylist. De Creative Class en Master Class trainingen worden gegeven door echte toppers uit het vak. Haarstylisten met jarenlange nationale en internationale ervaring in de modebranche. Ze leren cursisten hoe je haar 'fotogeniek' kan maken, hoe je je eigen individuele stijl verder kunt ontwikkelen en je wordt getraind in communicatie op de set.

Voor meer informatie, kijk op: www.thehairschool.nl of vraag de brochure aan: info@thehairschool / tel 020 - 67 51 737

Einde persbericht