Sanoma Uitgevers


De grote finale van de Tina-Bruna Awards 2007

Vanaf vandaag kunnen meiden stemmen op de vier meidenboeken die in de finale zitten van de Tina-Bruna Award. Wie neemt dit jaar het stokje over van Marion van de Coolwijk?

De Tina-Bruna Award is dé publieksprijs in Nederland voor de beste Nederlandse auteur van jeugdboeken voor meiden van 9 tot en met 13 jaar. De prijs is een initiatief van het tijdschrift Tina en winkelketen Bruna en heeft als doel het lezen onder de jeugd te bevorderen. De uitreiking is op zondag 14 oktober op de Kinderboekenmarkt in Den Haag.

Stemmen kan tót 23 september op www.tina.nl en dit jaar voor het eerst op de Tina-dag, die op 23 september op Attractiepark Duinrell plaatsvindt. Op de Tina-dag staan âechteâ stemhokjes, waarin de meiden anoniem met een rode pen op hun absolute favoriet kunnen stemmen! Stemmers maken ook nog eens kans op mega grote prijzen, zoals een reis naar Disneyland Resort Parijs of een PlayStation.

In 2005 sleepte Francine Oomen de prijs in de wacht en vorig jaar was dat Marion van de Coolwijk met het boek MZZLmeiden. Dit jaar gaan in de finale de volgende vier boeken de spannende strijd aan: Cocktails & Ketchup van Maren Stoffels, Timboektoe Rocks! van Carry Slee, Kruistocht in Spijkerbroek van Thea Beckman en Hoe overleef ik (zonder) liefde? van Francine Oomen. De vier genomineerde titels worden in de winkels van Bruna gepresenteerd en zijn via www.bruna.nl te bestellen.

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met ruim 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 125 websites dé grootste multimediale uitgever in Nederland. In het jaar 2006 haalde Sanoma Uitgevers en haar deelnemingen â Sanoma Magazines Netherlands â een omzet van 531 miljoen euro. In Hoofddorp werken 1150 medewerkers op zowel de redacties als de ondersteunende afdelingen. De dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen bv, ilse media groep en RCV Entertainment voegen nog eens een kleine 800 medewerkers aan het totale personeelsbestand toe.

Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern SanomaWSOY. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in dertien landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (niet voor publicatie):

Corporate Communications Sanoma Uitgevers

Contactpersoon : Carla Termorshuizen

Telefoon : 023 â 556 5591

E-mail : c.termorshuizen@sanoma-uitgevers.nl

Over Tina

De eerste Tina verscheen op 10 juni 1967. Na al die jaren is Tina tot een sterk merk uitgegroeid. Zij is herkenbaar, avontuurlijk en vrolijk. Elke week staat Tina vol met spannende strips, leesverhalen van bekende Nederlandse auteurs en melige kwissen! Maar natuurlijk ook onderwerpen als mode, beauty en de allerlaatste nieuwtjes over haar favo pop- en tv sterren worden in Tina behandeld. Tina is: Jouw wereld, jouw weekblad!

Voor meer informatie over Tina kunt u contact opnemen met (niet voor publicatie):

Contactpersonen : Sylvia Baars (marketing manager) of Wilma van de Ven (hoofdredacteur a.i.)

Telefoon : 023 - 556 5142

E-mail : s.baars@sanoma-uitgevers.nl, w.van.de.ven@sanoma-uitgevers.nl

Over Bruna

Bruna is een landelijke detailhandelsonderneming, die actief is met 385 winkels op de markt van boeken, tijdschriften, papier- en schrijfwaren, dagbladen, wenskaarten en multimedia producten. In deze branche is Bruna marktleider. De winkelformule Bruna bestaat 139 jaar. Naast de winkelketen biedt Bruna meer dan 100.000 boeken aan via haar website www.bruna.nl.

Voor meer informatie over Bruna kunt u contact opnemen met (niet voor publicatie):

Contactpersoon: J.P.L.M.G. Gelauff (algemeen directeur) Telefoon: 030 - 6391802

E-mail: alinde@bruna.nl
13 september 2007