Gemeente Amersfoort

Persbericht

Afdeling Communicatie

nummer: 230

datum: 9 oktober 2007

Niet meer in de rij voor paspoort of rijbewijs

Om bezoekers sneller en beter te kunnen helpen, gaat de balie burgerzaken van de gemeente Amersfoort per 1 november anders werken. De openingstijden verschuiven en 's middags wordt er (van 13 tot 16.30 uur) alleen nog op afspraak gewerkt. Vrij inlopen blijft mogelijk op maandag tot en met zaterdag van 9.00 tot 12.00 uur en op donderdagavond van 17.00 tot 20.00 uur. Voor het ophalen van rijbewijzen, paspoorten en andere documenten verandert er niets; dit kan op elke gewenst moment tijdens de openingstijden.

De veranderingen in de dienstverlening zijn nodig, omdat het de afgelopen tijd steeds drukker werd bij de balie. Dit komt zowel door de groei van de stad als door veranderde wetgeving. Zo moet je tegenwoordig zowel voor een identiteitsbewijs als voor een rijbewijs twee in plaats van één keer langskomen. Ook de invoering van het brommerrijbewijs heeft tot meer bezoek geleid. De aanpassing van de dienstverlening is er dan ook op gericht de bezoeken aan de balie in betere banen te leiden, zodat de wachttijden afnemen. Om deze reden stimuleert de gemeente het maken van een afspraak met burgerzaken. Dit kan sinds kort ook via de website van de gemeente: www.amersfoort.nl. Het telefonisch maken van een afspraak kan via (033) 469 5020.

In de week van 15 oktober valt bij ieder huishouden een mailing op de mat, om Amersfoorters te informeren over de veranderde dienstverlening. De mailing bevat een bewaarkaartje met de gegevens en openingstijden van burgerzaken.

Informatie: Communicatie DIA, Jetske Hingst, telefoon 033 469 5144, e-mail: jt.hingst@amersfoort.nl


---- --