AutoRai

Toyota wint AutoWeek Tevredenheids Trofeeën voor Prius en Verso

(10/15/2007)
Toyota heeft in de jongste editie van de jaarlijkse AutoWeek Tevredenheids Trofee twee eerste plaatsen behaald. Bovendien eindigde Toyota met maar liefst vijf modellen in de top-10. In de compacte middenklasse behaalde de Toyota Prius â de meest verkochte hybrideauto ter wereld â de overwinning. Net als vorig jaar overigens.

Bij de populaire MPVâs strijkt de Toyota Verso voor het vijfde jaar met de eer. De Yaris, de Corolla en de AYGO zijn de andere drie Toyotaâs die in de eindstand van 2007 in de top-10 zijn geëindigd.

Het is de zevende jaar dat AutoWeek het tevredenheidsonderzoek houdt. Consistent is dat de uitslag van de AutoWeek Tevredenheids Trofee in grote lijnen overeenkomt met die van het jaarlijkse, wereldwijde onderzoek van J.D. Power & Associates, maar Nederland overslaat. De bevindingen van de Nederlandse automobilisten blijken vrijwel overeen te komen met het wereldwijde gemiddelde.

Het onderzoek van AutoWeek is onderverdeeld in zes segmenten. Twee daarvan zijn dus gewonnen door Toyotaâs. De trofee voor de beste middenklasser ging wederom naar de IS-serie van Lexus, dat eveneens tot het Toyota concern behoort.

De AutoWeek Tevredenheids Trofee omvatte dit jaar 29 merken en 90 typen autoâs. Met 5 autoâs bij de eerste tien komt Toyota nu veruit als sterkste merk uit dit belangrijke onderzoek.