AutoRai

Hyundai wint Tevredenheids Trofee met Santa Fe

(10/15/2007)
Hyundai heeft met de Hyundai Santa Fe de AutoWeek Tevredenheids Trofee 2007 Modellen Monitor gewonnen. De Tevredenheids Trofee is een gezamenlijk initiatief van AutoWeek en marktonderzoeksbureau Trendbox en wordt jaarlijks uitgereikt. Dit jaar hebben ruim 10.000 Nederlanders aangegeven hoe tevreden ze zijn met hun auto.

Hyundai verslaat de concurrentie in het SUV-segment met een totaalscore van 105,2 punten. Alleen de Subaru Forester (104,9 punten) kan nog enigszins in het spoor van de Hyundai Santa Fe blijven. De Toyota RAV4 (102,6), Volvo XC 90 (101,2), Mitsubishi Outlander (99,6) en Kia Sportage (99,1 punten) eindigen in dit onafhankelijke consumentenonderzoek op grote afstand van de Hyundai Santa Fe.

De Hyundai Santa Fe springt er volgens de onderzoekers positief uit op het gebied van reparatiegevoeligheid, betrouwbaarheid, het design en de kwaliteit van het exterieur, de rijke basisuitrusting èn de prijs-prestatieverhouding. Verder wordt de stille motor van de Hyundai Santa Fe geroemd, de gemakkelijke in- en uitstap, de kofferruimte èn het comfort. Ook de Hyundai Getz en de Hyundai Tucson eindigden overigens vooraan in het klassement.

Hans Kwaad, de managing director van Hyundai-importeur Greenib Car b.v., nam deze week de trofee in ontvangst uit handen van AutoWeek-hoofdredacteur Tonie Broekhuijsen en uitgever Sander Stallinga. Hoofdredacteur Broekhuijsen vertelde bij de uitreiking van de trofee dat Hyundai het eerste Koreaanse automerk is dat de AutoWeek Tevredenheids Trofee in ontvangst mag nemen. âHyundai manifesteert zich steeds beter en steeds duidelijker. Deze prijs geeft aan dat Hyundai op de goede weg isâ, aldus Broekhuijsen.

Managing director Hans Kwaad van Hyundai-importeur Greenib Car bv: âDeze mooie prijs stemt me extra vrolijk omdat de lezers van AutoWeek de Hyundai Santa Fe op het ereschavot hebben geplaatst. De prijs wordt dus door een breed publiek gedragen en dat geeft eens te meer aan dat we met de Hyundai Santa Fe een echte winnaar in huis hebben. Hyundai werkt al vele jaren aan de verbetering van de kwaliteit van de producten. Uit vele onafhankelijke consumentenonderzoeken blijkt dat we de gevestigde orde voorbij zijn gestreefd. Hyundai hoort bij de beste autofabrikanten ter wereld. Ik ben blij dat het lezerspubliek van AutoWeek met het toekennen van deze prijs voor de Santa Fe nu ook oog heeft voor de kwaliteitsslag die Hyundai heeft gemaakt.â

Hans Kwaad maakte ook een compliment naar de Hyundai-dealers. âDe AutoWeek Tevredenheids Trofee straalt ook op hen af, omdat ook zij een constante kwaliteit leveren en hun dienstverlening en service op het niveau van de zogenaamde premiummerken hebben gebracht. Met de nieuwe Santa Fe sprak Hyundai een nieuwe klantenkring aan die gewend was te kiezen voor merken als bijvoorbeeld Mercedes en Volvo. Wij hebben onze dealers speciaal getraind om met deze nieuwe doelgroep bestaande uit vooral zakelijk rijders om te gaan. Door extra service te bieden en het dienstenpakket uit te breiden zijn wij er als importeur samen met onze dealers uitstekend in geslaagd om onze klanten op maat te bedienenâ, aldus Hans Kwaad.