Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

SWIRL'S start met instore tv van programmamaker Notice

Amsterdam, 15 oktober 2007 --- De winkel op de markt in Den Bosch is de eerste SWIRL'S locatie die niet meer gebruik maakt van de traditionele menuborden. In de winkel hangen drie 32 inch lcd schermen die strak naast elkaar hangen en één geheel vormen. Op de schermen is een creatief programma van Notice te zien.

Het SWIRL'S-concept is in 1994 bedacht door Eric Aerts. Hij raakte geïnspireerd door het boek Experience Economie en zag de winkel als een theater waar de consument en de aanbieder samen tot een product komen. Uit deze gedachte vloeide het SWIRL'S-concept voort. Aerts wilde dat iedere klant zijn eigen ijsje kan samenstellen, met keuze uit verschillende smaken softijs, diverse soorten fruit en toppings. "Keuze en vrijheid zijn de sleutelwoorden bij het SWIRL'S-concept", zegt Eric Aerts, oprichter van SWIRL'S.

Om de consument een handje te helpen bij de keuze van het diverse aanbod worden in het programma de verschillende mogelijke combinaties getoond. "We vinden het belangrijk om consumenten te informeren over producten. En dat gaat het beste op een dynamische manier", vindt Aerts. "Personeel is voor ons het belangrijkste instrument maar alle ondersteunende middelen om de beleving van de consument te versterken is gewenst." Naast het informeren worden de consumenten vermaakt tijdens het wachten en is het medium een ideale 'wachtverzachter'.

Het bijzondere van het project is dat de drie schermen worden aangestuurd door één mediaspeler. De programma onderdelen: sales promotions, how to create your own swirl, thema's en imago uitingen zijn vernuftig geprogrammeerd zodat ze met elkaar kunnen communiceren en één boodschap via de drie schermen kunnen uitdragen. Daarnaast kan ieder scherm een eigen boodschap bevatten en kunnen de verschillende schermen elkaar aanvullen.

De schermen zorgen voor een eigentijdse manier van communiceren. En door de synergie van de schermen is de impact extra groot. "Wij wilden graag drie schermen om onze boodschap krachtiger uit te dragen", benadrukt Aerts. Voor de toekomst ambieert de onderneming van Unilever, SWIRL'S TV uit te rollen naar de andere SWIRL'S-vestigingen.

Kijk voor het programma op: http://www.notice.nl/swirls

Over SWIRL'S

Het SWIRL'S-concept is in 1994 bedacht door Eric Aerts. Het doel was consumenten zelf hun ijsje te laten samenstellen. In 2001 werd SWIRL'S overgenomen door multinational Unilever om het concept onder de paraplu van OLA verder te laten groeien. Vandaag de dag heeft SWIRL'S 125 winkels door heel Europa waarvan 85 in Nederland.

Over Notice

Notice Instore Media bestaat sinds 1999 en ontwikkelt op maat gemaakte instore radio-, en tv-programma's voor retailers en bedrijven die direct willen communiceren met klanten en relaties. Vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam draagt Notice met attractieve, informatieve en verkoopbevorderende narrowcasting programma's bij aan een dynamische beleving in de koopomgeving.

De instore radio- en tv-programma's van Notice bestaan uit entertainment elementen passend bij de doelgroep en het imago van de retailer zoals muziek of muziekvideo's, sfeerbeelden en lifestyle informatie. De instore commercials en aanbiedingen onderstrepen het imago en versterken de promotie van de retailer. Naast content biedt Notice ook de mogelijkheid om narrowcasting voorzieningen te leasen, waardoor retailers geen grote investeringen hoeven te doen, maar een vast bedrag per maand betalen.

Notice Instore Media heeft op meer dan 1500 locaties programma's draaien, onder meer bij 35 retailketens als KFC, IKEA, The Sting en Dixons. Enkele recente klanten waar Notice programma's voor heeft vormgegeven zijn: Bart Smit, Wereldwinkel en Oogmerk. Voor meer informatie, www.notice.nl