Ingezonden persbericht


Persbericht

Genesys ondersteunt IP-telefonieplatform Asterisk(TM) E.Novation Contact Centers adopteert nieuwe ontwikkeling direct

Huizen, Capelle aan de IJssel, 15 oktober 2007 - Genesys Telecommunications Laboratories, een dochteronderneming van Alcatel-Lucent (Euronext Parijs en NYSE: ALU), ondersteunt het open source IP PBX-platform Asterisk(TM). Hiermee komt Genesys tegemoet aan de behoefte op ondersteuning van deze technologie bij haar klanten. Bovendien krijgt het gebruik van IP-technologie binnen contactcenters zo een belangrijke impuls. E.Novation Contact Centers profiteert direct van de ondersteuning door Genesys. Het bedrijf is het eerste facilitaire contactcenter in Europa dat de Asterisk switch en het SIP-protocol combineert met het Genesys platform. Het gaat deze unieke combinatie ook als hosted oplossing aanbieden aan andere, in-house contactcenters.

'Genesys introduceert formele ondersteuning voor Asterisk als reactie op de groeiende behoefte aan deze technologie bij onze klanten. Het toenemende belang van SIP en op standaarden gebaseerde technologie betekent dat open source-oplossingen nu ook in contactcenters gebruikt kunnen worden. Asterisk en SIP zijn ondertussen uitgegroeid tot volwassen, betrouwbare en bewezen technologieën', aldus Wes Hayden, CEO van Genesys.

E.Novation Contact Centers werkt al sinds begin 2006 met Asterisk(TM) en heeft de naadloze aansluiting van het Genesys platform op de open source technologie dan ook onmiddellijk omarmd: "Wij zijn verheugd dat Genesys nu formeel de Asterisk-switch ondersteunt. Hierdoor creëren wij een flexibele oplossing die op de beste software en platforms in hun soort is gebaseerd. Met deze combinatie hebben wij een krachtig en innovatief platform dat onze customer services aanzienlijk versterkt. Onze opdrachtgevers en medewerkers verdienen het bovendien om met de beste contactcentersoftware ter wereld te werken", aldus Arnoud Munneke, Operationeel Directeur bij E.Novation Contact Centers.

De plannen van E.Novation gaan verder. Het gaat haar platform, bestaande uit de software van Genesys, de Asterisk switch en het SIP-protocol, aanbieden als een hosted contactcenteroplossing. Bedrijven met een eigen, in-house contactcenter hoeven hierdoor niet zelf te investeren in technologie. In plaats daarvan kunnen ze eenvoudig via een internetverbinding gebruik maken van het platform van E.Novation.

###

Over Asterisk
Aan de code voor Asterisk(TM), oorspronkelijk geschreven door Mark Spencer van Digium Inc., is bijgedragen door open source-software engineers overal ter wereld. Asterisk wordt momenteel ingezet door meer dan 1 miljoen gebruikers en biedt ondersteuning voor een brede reeks van TDM-protocollen voor het verwerken en overdragen van spraak via traditionele telefonie-interfaces, en voor VoIP-pakketprotocollen als IAX, SIP en H.323. Het platform biedt daarnaast ondersteuning voor standaard Amerikaanse en Europese signaleringstypen die binnen zakelijke telefoonsystemen worden gebruikt, en is daarmee in staat om de kloof te overbruggen tussen de bestaande infrastructuur en de nieuwe generatie van netwerken die gegevens en spraak integreren. Het Digum-logo, Digium, Asterisk, Asterisk Business Edition en het Asterisk-logo zijn merken van Digium Inc. Alle andere merken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaars.

Over Genesys Telecommunications Laboratories, Inc. Genesys, een dochter van Alcatel-Lucent, concentreert zich als enige bedrijf volledig op software voor het beheren van klantinteracties via telefoon, het web en e-mail. Het softwarepakket van Genesys verbindt klanten op dynamische wijze met de juiste middelen - via selfservicce of begeleide service - om in te spelen op hun behoeftten, de klantentevredenheid te optimaliseren en efficiënt met middelen om te springen. Met 4.000 klanten in 80 landen leidt Genesys elke dag meer dan 100 miljoen klantinteracties in goede banen. Genesys biedt bedrijven en overheidsinstellingen de mogelijkheid om hun hele organisatie in te zetten, van het contactcenter tot de backoffice. Het resultaat: Genesys stopt frustraties bij de klant, vergroot de efficiëntie en versnelt innovatie. Voor meer informatie kunt u terecht op www.genesyslab.com of op de industry blog www.betterinteractions.com.

Over Alcatel-Lucent
Alcatel-Lucent (Euronext Paris en NYSE: ALU) biedt oplossingen waarmee service providers, ondernemingen en overheden diensten op het vlak van spraak, data- en videocommunicatie kunnen verlenen aan eindgebruikers. Als marktleider in vaste, mobiele en geconvergeerde breedband networking, en in IP-technologie, -toepassingen en -diensten, biedt Alcatel-Lucent end-to-end oplossingen die communicatiediensten mogelijk maken voor mensen thuis, op het werk en onderweg. Met 79.000 werknemers en vestigingen in meer dan 130 landen, vormt Alcatel-Lucent een lokale partner met een wereldwijd bereik. De onderneming beschikt over de meest ervaren mondiale serviceteams op de markt en over één van de grootste organisaties voor onderzoek, technologie en vernieuwing binnen de telecommunicatiemarkt. Alcatel-Lucent behaalde een pro forma gecombineerde omzet van 18,6 miljard euro in 2005. Haar hoofdkantoor is gevestigd in Parijs. Voor meer informatie over Alcatel-Lucent kunt u terecht op: http://www.alcatel-lucent.com.

Over E.Novation Contact Centers
E.Novation Contact Centers is een jong en innovatief facilitair contact center dat hoogwaardige dienstverlening biedt op het gebied van sales, marketing, onderzoek en customer services. E.Novation Contact Centers beschikt over een goede en zeer moderne IT Infrastructuur dankzij de dienstverlening van moederbedrijf E.Novation en de samenwerking met partners Genesys en eSOON.

E.Novation Contact Centers is met het hoofdkantoor gevestigd in Utrecht en heeft daarnaast een vestiging op de E.Novation Campus in Capelle aan den IJssel. De 400 medewerkers van E.Novation Contact Centers hebben allen verschillende kwaliteiten die aansluiten bij de dienstverlening. De diensten die wij aanbieden zijn telefonische services (inbound en outbound), e-mailafhandeling, co-browsing, document management, SMS, webchat en Face2Face.

E.Novation Contact Centers is onderdeel van de E.Novation Group, één van de weinige familiebedrijven in de IT-sector. Het bedrijf is opgericht door Fred en Arthur G. Nederlof, en de directie is later uitgebreid met Jean en Ad Nederlof. E.Novation is met meer dan 600 medewerkers (400 FTE's) Europees actief in onder meer de volgende sectoren: Gezondheidszorg, transport, logistiek, telecom, financiële dienstverlening en hotellerie. Het bedrijf werkt voor meer dan 50 topondernemingen zoals KPN, Achmea, Heineken, ABN AMRO, Schenker, RAET, Railion, SNS Fundcoach, ECT en ruim 100 grote (overheids)instellingen. Meer informatie over E.Novation vindt u op www.enovation.nl.