Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Datum: maandag 15 oktober, 2007

Doordebrievenbus.nl lanceert Chocolade-abonnement

Bedrijf experimenteert met abonnementsvormen en giftvertising

Voor velen een droom, voor anderen de ultieme verleiding; een abonnement op chocolade. Doordebrievenbus.nl introduceert deze nieuwe dienst onder de naam CHOCO-ABO. De cadeausite Doordebrievenbus.nl biedt de mogelijkheid om een abonnement op chocolade cadeau te doen. Hierbij krijgen de ontvangers 4 weken lang, iedere week een flinke reep Verkade Chocolade toegestuurd. De chocolade zit in een speciale fluwelen cadeau-etui en wordt verzonden in een verpakking die speciaal ontworpen is zodat het geheel beschermd door de brievenbus past. Hierdoor hoeven ontvangers niet thuis te zijn tijdens de bezorging. Er zitten verschillende smaken in het abonnement. Een abonnement is verkrijgbaar tegen een special introductieprijs van 18,95 all-in, voor 4 weken. Dit is inclusief een berichtkaartje, 4 x cadeauverpakking, 4 x portokosten en 4 x een speciaal ontworpen verzendverpakking.

Abonnementen als nieuwe loyaliteitsvorm
Het CHOCO-ABO in deze uitvoering is geproduceerd in een beperkte oplage en is de eerste product-introductie van Doordebrievenbus.nl. De makers zijn afkomstig van het Rotterdamse innovatiebureau Trico, dat hiermee experimenteert met abonnementsvormen op producten die nu nog alleen enkelstuks verkocht worden. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van giftvertising; een principe waarbij A-merken gebruik maken van het geven van cadeaus als communicatiekanaal. Het chocolade-abonnement per post is een noviteit en opent deuren naar andere producten in abonnementsvorm. Door de abonnementsvorm wordt aan klanten een nieuwe vorm van loyaliteit geboden. Vooralsnog wordt het abonnement aangeboden als cadeau, maar het kan ook voor eigen gebruik dienen. Hierdoor wordt gemak geboden aan loyale eindgebruikers en kan in de toekomst de loyaliteit op veel manieren beloond worden. Als een A-merk leverancier verzekerd is van de loyaliteit van een klant over een langere periode, zouden er aardig wat kosten bespaard kunnen worden, waaronder werving. Het is in feite te vergelijken met de afrekenvormen prepaid en abonnement in de telecom. Het chocolade-abonnement is een voorzichtig begin om te verkennen waartoe dit kan leiden. Daarom heeft dit abonnement nog een beperkte lengte van 4 weken om het zo aantrekkelijk mogelijk te maken.

Giftvertising als attentievorm
Naast de abonnementsvorm experimenteert Doordebrievenbus ook met giftvertising. Dit is in feite een promotiekanaal voor A-merken waarbij er meegelift kan worden op de cadeaus die verstuurd worden. Dit is een subtiele manier van attendering in plaats van pusherige onpersoonlijk Direct Mails per post. Andere product-introducties volgen later dit jaar met o.a. Sinterklaas, Kerst en Oud & Nieuw. Dit zijn cadeaus die gegarandeerd door een standaardbrievenbus passen, waarvan de verpakking speciaal ontworpen is om de post te overleven.

Over Doordebrievenbus.nl
Doordebrievenbus is een initiatief van Trico BV, een bureau in strategische innovatie en conceptontwikkeling. Trico werkt als een consultancy voor diverse grote bedrijven, maar zet ook eigen concepten in de markt. Eerder dit jaar heeft Doordebrievenbus twee pilots gedraaid, waaronder een Sinterklaas-actie en een grote Verkade Valentijn actie. ------------