AutoRai

Honda Jazz weer grote winnaar van AutoWeek Tevredenheids Trofee 2007

(10/17/2007)
Het grootste autopanel van Nederland heeft zich uitgesproken en â net als vorig jaar â de Honda Jazz uitgeroepen tot grote winnaar van de AutoWeek Tevredenheids Trofee. De populaire Jazz won in de mini-/compacte klasse en scoorde daarnaast ruim voldoende punten om zich overall winnaar te mogen noemen.

Met deze unieke prestatie lijkt Honda een abonnement te hebben op deze aansprekende publieksprijs, want in 2005 eindigde ook de Honda Accord als overall winnaar.

AutoWeek en marktonderzoeksbureau Trendbox hebben voor het toekennen van de onderscheidingen onderzoek gedaan naar de tevredenheid van Nederlandse automobilisten over hun auto. Voor deze zevende editie van de AutoWeek Tevredenheids Trofee mochten eigenaren van autoâs van maximaal twee jaar oud hun mening geven. Meer dan 10.000 automobilisten deden mee aan dit onderzoek.

Jazz imponeert
De Honda Jazz imponeert en houdt zich moeiteloos staande: temidden van een onafgebroken stroom nieuwe concurrenten pakte de Jazz de zege in de mini-/compacte klasse. Jazz-rijders zijn het meest tevreden over hun auto. Dat blijkt uit de antwoorden op 27 vragen over onderwerpen als betrouwbaarheid, veiligheid, kwaliteit en rijcomfort. Andere belangrijke factoren zijn de algemene waardering voor de auto en in hoeverre deze voldoet aan de verwachting van de eigenaar. De compacte Jazz overwint niet alleen in zijn eigen klasse, maar geeft ook de concurrentie uit andere segmenten het nakijken en pakte de overwinning in het totaalklassement. Ook de Honda Accord krijgt weer veel waardering en behaalde de tweede plaats in zijn klasse.

"Deze derde opeenvolgende overall zege in de Autoweek Tevredenheidstrofee is een bevestiging van het feit dat Honda kwaliteitsproducten levert. Het bewijst nog maar eens dat Honda al jaren tot de absolute top behoort als het gaat om producten met de hoogste betrouwbaarheidâ, stelt Leo Jegen, Public Relations manager van Honda. âUiteraard zijn we ontzettend trots op deze trofee, maar de grootste winst is toch wel dat onze klanten hiervoor als jury hebben gefungeerd. Zij geven met deze verkiezing blijk van hun tevredenheid over ons product. Een betere waardering kun je je als gerenommeerde autofabrikant niet wensen. Ook de verkoopresultaten wereldwijd laten zien dat we op de goede weg zijn. Honda zit duidelijk in de lift. Een bewijs dat steeds meer nieuwe klanten ons merk weten te vinden en te waarderen. We zullen ze zeker niet teleurstellen.â

Voor de AutoWeek Tevredenheidstrofee 2007 werden in totaal negentig modellen beoordeeld, verdeeld over 29 merken.