Ingezonden persbericht


PERSBERICHT
Amsterdam, 17 oktober 2007

Brand New Telly eerste winnaar The Naked Poodle

Een bril met geblindeerde glazen, een handschoen zonder vingers en schoenen met oneven zolen. Hiermee kunnen Nederlanders één dag lang voelen wat het is om gehandicapt te zijn. Met dit idee zijn Wouter van der Pauw en Arno van den Akker van creatief bureau Brand New Telly de eerste winnaars geworden van The Naked Poodle, een als Free Fight gala vermomde brainstormsessie die werd gehouden tijdens de cross media week PICNIC 2007.

Vind een oplossing of creëer bewustzijn waardoor gehandicapten weer voor de volle 100% meedraaien in onze maatschappij. Dat was de opdracht van de eerste ronde van The Naked Poodle, een theatrale combinatie van brainstormsessie, speeddaten, simultaanschaken, rap battle en Free Fight gala. Iedere ronde van The Naked Poodle worden vier creatieve teams een boksring ingestuurd om binnen 30 minuten een creatieve oplossing te vinden voor een actueel maatschappelijk probleem. Naast de gehandicapten kwamen tijdens PICNIC ook nog de thema's zwerfafval en vetzucht aan bod. Na een online stemronde kwam het team van Brand New Telly als winnaar van een Adobe Creative Suite 3 pakket uit de bus.

Wouter van der Pauw en Arno van den Akker wisten in de krappe 30 minuten van de eerste ronde een complete campagne te bedenken. De bril, handschoenen en schoenen worden eerst uitgereikt aan bekende Nederlanders als premier Balkenende en presentatrice Daphne Bunskoek. Na één dag geven zij hun artikelen weer door, zodat de campagne zich langzaam over Nederland verspreidt. Op de site TheHandyClub.nl kan iedereen foto's van zichzelf als quasi-gehandicapte uploaden, waarna een uitnodiging volgt voor de gezellige rolstoeldisco's van The Handy Club. Het team wist op YouTube zelfs al een dj voor dit feest te vinden: een dj zonder armen die zijn plaatjes met de voeten draait.

The Naked Poodle is een initiatief van het Delfts/Amsterdamse bureau Fabrique Communicatie en Design in samenwerking met Usual Suspects, specialist in experience marketing, evenementen en communicatie. Het winnende idee van Brand New Telly en de elf andere creatieve oplossingen zijn de komende tijd nog te zien op www.thenakedpoodle.org.

Foto: Winnaar The Naked Poodle: Brand New Telly, Arno van den Akker en Wouter van der Pauw



Ingezonden persbericht