Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

ABN AMRO sponsort vertoning 'The 11th hour' aan scholieren

ABN AMRO maakt het mede mogelijk dat 150.000 Nederlandse scholieren en studenten de klimaatdocumentaire 'The 11th hour' van Leonardo di Caprio gratis kunnen bezoeken. Deze film beleeft vandaag, woensdag 17 oktober, zijn Europese première in Rotterdam. ABN AMRO sponsort de vertoning met 100.000 euro.

Daarnaast krijgen klanten op vertoon van hun ABN AMRO-pas het tweede kaartje voor deze film gratis. Alle ruim 20.000 medewerkers van ABN AMRO krijgen de gelegenheid om de film gratis te bezoeken. Hierdoor wordt de film voor 5 miljoen Nederlanders eenvoudig toegankelijk.

ABN AMRO is actief op het gebied van duurzaamheid en duurzaam beleggen. Het sponsoren van de vertoning van de film is een logische manier om actief duurzaamheid en bewustwording hieromtrent te vergroten.

De film van acteur/regisseur Leonardo di Caprio kan gezien worden als het vervolg op de klimaatfilm van Nobelprijs- en Oscarwinnaar Al Gore. De film begint waar Al Gore ophoudt. Di Caprio brengt niet alleen de klimaatproblematiek in beeld, maar besteedt aandacht aan de gehele milieuproblematiek. De film is vanaf donderdag 18 oktober te zien in de Nederlandse bioscopen.

Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht