Nieuwe Chevrolet Captiva Van: luxueus transport
(10/18/2007)
Tijdens de komende BedrijfsautoRAI presenteert Chevrolet de
Van-uitvoering van de Chevrolet Captiva. De Captiva Van is een
Europese primeur op de bedrijfsautobeurs, die van 25 oktober tot en
met 3 november 2007 in het Amsterdamse beursgebouw wordt
georganiseerd.
De personenwagenversie van dit Chevrolet-model heeft zich in korte
tijd ontwikkeld tot één van de meest gewilde SUVâs van Nederland. De
Van-uitvoering van de Captiva lijkt dan ook nu al verzekerd van een
succesvolle rol in het segment van de lichte, luxueuze bestelwagens.
Met de Captiva Van doet Chevrolet haar intrede in een marktsegment dat
voortdurend groeit in populariteit. Luxe, comfort, praktische
gebruiksmogelijkheden, functionaliteit en de stoere uitstraling van
een SUV zijn kenmerken die de doelgroep aanspreken van vooral de
klein-zakelijke markt. De Captiva Van biedt de dynamische
rijeigenschappen van een SUV en het laadvermogen van een lichte
bestelwagen, waardoor hij voor veel doeleinden kan worden ingezet.
Specialist Terberg Specials uit Nieuwegein tekende voor het ontwerp en
de constructie van de besteluitvoering van de Captiva Van, waarbij de
onderscheidende eigenschappen van de personenwagenversie uiteraard
behouden zijn gebleven. De Van is leverbaar met de twee beschikbare
dieselmotoren van Chevrolet met zowel twee- als vierwielaandrijving.
Het laad-vermogen van de Captiva Van, met een laadvloer van 1.320
meter, bedraagt afhankelijk van de uitvoering 775 tot 865 kg (GVW
2.505 kg) kilo. Hiermee komt de Captiva tegemoet aan de vervoerswensen
van veel ondernemers.
Motoren
De Chevrolet Captiva Van is leverbaar met twee dieselmotoren: een
2.0-liter common-rail turbodieselmotor van 110 kW/150 pk (4x4) en een
iets minder krachtige versie van 93 kW/127 pk, in combinatie met
uitsluitend voorwielaandrijving. Hij is leverbaar in drie
uitvoeringen: Style, Class en Executive.
Optisch combineert de Captiva Van de robuuste verschijning van een SUV
met de luxe van een normale stationwagon. Typische SUV-kenmerken zoals
de kunststofbescherming van de wielkasten en de dorpels alsmede de
bodemprotectie aan de voor- en achterkant maken het beeld compleet.
Het chassis heeft vóór een McPherson-wielophanging en een four-link
ophanging achter. Alle vier wielen zijn voorzien van inwendig
geventileerde schijfremmen en een modern ABS-systeem. De Chevrolet
Captiva Van blinkt bovendien uit door zijn hoge maximaal toelaatbaar
aanhanggewicht en kan daardoor uitstekend als trekauto fungeren voor
aanhangwagens.
Ronald Dubbelman van Chevrolet Nederland: âDe Captiva Van is niet
zomaar een nieuwe uitvoering in ons leveringsprogramma. Want met deze
Captiva-versie kunnen wij ons nog beter presenteren in de zakelijke
markt, waar wij door onze dieseluitvoeringen van diverse modellen, ons
LPG-aanbod en modellen als de Captiva en Epica sterke proposities
hebben. Daarnaast brengen wij vanaf november de Chevrolet HHR op de
markt, die voor een bepaalde categorie gebruikers die vooral prijs
stellen op een zeer onderscheidende vorm-geving, zeer aantrekkelijk
zal zijn.â
De Chevrolet Captiva Van is tijdens de BedrijfsautoRAI te zien op de
stand van ombouwspecialist Terberg Specials (standnummer 06004) in de
verbindingshal tussen de Amstel- en Europahal. Levering begint nog dit
jaar!
BedrijfsautoRAI