BedrijfsautoRAI

Nieuwe Chevrolet Captiva Van: luxueus transport

(10/18/2007)
Tijdens de komende BedrijfsautoRAI presenteert Chevrolet de Van-uitvoering van de Chevrolet Captiva. De Captiva Van is een Europese primeur op de bedrijfsautobeurs, die van 25 oktober tot en met 3 november 2007 in het Amsterdamse beursgebouw wordt georganiseerd.

De personenwagenversie van dit Chevrolet-model heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot één van de meest gewilde SUVâs van Nederland. De Van-uitvoering van de Captiva lijkt dan ook nu al verzekerd van een succesvolle rol in het segment van de lichte, luxueuze bestelwagens.

Met de Captiva Van doet Chevrolet haar intrede in een marktsegment dat voortdurend groeit in populariteit. Luxe, comfort, praktische gebruiksmogelijkheden, functionaliteit en de stoere uitstraling van een SUV zijn kenmerken die de doelgroep aanspreken van vooral de klein-zakelijke markt. De Captiva Van biedt de dynamische rijeigenschappen van een SUV en het laadvermogen van een lichte bestelwagen, waardoor hij voor veel doeleinden kan worden ingezet.

Specialist Terberg Specials uit Nieuwegein tekende voor het ontwerp en de constructie van de besteluitvoering van de Captiva Van, waarbij de onderscheidende eigenschappen van de personenwagenversie uiteraard behouden zijn gebleven. De Van is leverbaar met de twee beschikbare dieselmotoren van Chevrolet met zowel twee- als vierwielaandrijving. Het laad-vermogen van de Captiva Van, met een laadvloer van 1.320 meter, bedraagt afhankelijk van de uitvoering 775 tot 865 kg (GVW 2.505 kg) kilo. Hiermee komt de Captiva tegemoet aan de vervoerswensen van veel ondernemers.

Motoren
De Chevrolet Captiva Van is leverbaar met twee dieselmotoren: een 2.0-liter common-rail turbodieselmotor van 110 kW/150 pk (4x4) en een iets minder krachtige versie van 93 kW/127 pk, in combinatie met uitsluitend voorwielaandrijving. Hij is leverbaar in drie uitvoeringen: Style, Class en Executive.

Optisch combineert de Captiva Van de robuuste verschijning van een SUV met de luxe van een normale stationwagon. Typische SUV-kenmerken zoals de kunststofbescherming van de wielkasten en de dorpels alsmede de bodemprotectie aan de voor- en achterkant maken het beeld compleet.

Het chassis heeft vóór een McPherson-wielophanging en een four-link ophanging achter. Alle vier wielen zijn voorzien van inwendig geventileerde schijfremmen en een modern ABS-systeem. De Chevrolet Captiva Van blinkt bovendien uit door zijn hoge maximaal toelaatbaar aanhanggewicht en kan daardoor uitstekend als trekauto fungeren voor aanhangwagens.

Ronald Dubbelman van Chevrolet Nederland: âDe Captiva Van is niet zomaar een nieuwe uitvoering in ons leveringsprogramma. Want met deze Captiva-versie kunnen wij ons nog beter presenteren in de zakelijke markt, waar wij door onze dieseluitvoeringen van diverse modellen, ons LPG-aanbod en modellen als de Captiva en Epica sterke proposities hebben. Daarnaast brengen wij vanaf november de Chevrolet HHR op de markt, die voor een bepaalde categorie gebruikers die vooral prijs stellen op een zeer onderscheidende vorm-geving, zeer aantrekkelijk zal zijn.â

De Chevrolet Captiva Van is tijdens de BedrijfsautoRAI te zien op de stand van ombouwspecialist Terberg Specials (standnummer 06004) in de verbindingshal tussen de Amstel- en Europahal. Levering begint nog dit jaar!