Roto Smeets de Boer NV

MediaPartners Group bundelt krachten

Media Partners Nederland, Media Partners België, dem communications en Design Domain gaan samen verder onder de naam MediaPartners Group. Door de krachten te bundelen wil MediaPartners Group zijn toonaangevende positie in de Benelux verder uitbouwen.

MediaPartners Group introduceert drie nieuwe labels: LoyaliteitsCommunicatie, ActieCommunicatie en Interne Communicatie. De drie labels vormen samen een logisch geheel van communicatiediensten. Hoewel ze een grote mate van zelfstandigheid hebben, werken ze nauw met elkaar samen. De labels worden ondersteund door specialisten op het gebied van communicatiestrategie en conceptontwikkeling. Een gedeelde studio en inkoopafdeling maken het mogelijk om efficiënter te werken. "De communicatiemarkt vraagt oplossingen, geen middelen", zegt Alec Bergsma, algemeen directeur van MediaPartners Group. "Met de nieuwe organisatie kunnen we veel beter aan die vraag voldoen. Het is ons doel om de komende jaren vooral in de breedte van onze dienstverlening te groeien. Creativiteit staat voorop. En de middelenkeuze, print of digitaal, film of event, staat in dienst van de doelstellingen. Voor al onze kernactiviteiten geldt dat redactionele content het uitgangspunt is en blijft." De nieuwe MediaPartners Group heeft vestigingen in Amstelveen en Brussel. MediaPartners LoyaliteitsCommunicatie ontwikkelt en produceert crossmediale proposities die de merkbeleving en -trouw (B-to-B en B-to-C) verhogen. In Nederland mogen onder meer Albert Heijn, KLM, Nuon en Postbank tot de klanten worden gerekend, in België wordt onder andere voor F. van Lanschot Bankiers en Unilever gewerkt. Bij MediaPartners ActieCommunicatie draait het om respons en verkoop. De mix van inspirerende copy en verleidelijk design is bijzonder effectief. MediaPartners ActieCommunicatie werkt onder andere voor Etos, FBTO, Philips en Vacance Select. MediaPartners Interne Communicatie richt zich op het vergroten van de betrokkenheid van medewerkers bij hun bedrijf of organisatie. In Nederland werkt MediaPartners Interne Communicatie onder meer voor ABN AMRO, Draka, Shell en TNT Post. In België voor Ernst&Young en Fortis. Naast Alec Bergsma hebben Coen Zeevenhooven (commercie), Marc Pijsel (financiën) en Martin van Velzen (concept en strategie) zitting in het management van de MediaPartners Group. De herpositionering is vanaf 22 oktober zichtbaar. Dan zijn de labels een feit en wordt ook de nieuwe huisstijl geïntroduceerd. In totaal werken er 110 mensen bij het bedrijf. Met een bruto bureau inkomen van 15,1 miljoen euro* mag de MediaPartners Group zich tot een van de grotere bureaus van Nederland rekenen. (* cijfers over 2006)

MediaPartners Group is onderdeel van RSDB NV, een aan Euronext genoteerde onderneming. Voor vragen kunt u contact opnemen met Martin van Velzen op telefoonnr +31(0)20 547 36 19