Vaders en zonen openen vernieuwde Grolsch Brouwerijtour

25/10/2007 10:05



Grolsch



Enschede, 25 oktober - Honderd trotse vaders en zonen hebben gisteren in de Grolsche Bierbrouwerij in Enschede de vernieuwde Brouwerij Tour feestelijk geopend. Maar liefst 300 vaders en zonen, actief in hetzelfde vak, reageerden enthousiast op de oproep van Grolsch om samen met brouwers vader en zoon Janssen de Brouwerij Tour officieel in te luiden. Vader Henny en Zoon Marc Janssen zijn samen het levende bewijs van 'Vakmanschap is Meesterschap'. Met liefde voor het vak ontwikkelen zij in 'hun' proefbrouwerij succesvolle bieren bij Grolsch. Tijdens de Grolsch Brouwerij Tour die het moderne vakmanschap van Grolsch onderstreept, kunnen bezoekers op eigen wijze één van de modernste brouwerijen ter wereld in productie bekijken en beleven.

De primeur van de tour gaf Grolsch aan honderd vaders en zonen met hetzelfde vakmanschap. 'Het is erg leuk om verschillende generaties met passie voor hetzelfde vak hier samen te zien om met ons dit bijzondere moment te beleven', aldus vader Henny Janssen. 'In de vernieuwde Brouwerij Tour loopt het vakmanschap en de typische kijk op bier sinds 1615 als een rode draad door de verschillende onderdelen van de tour. Zo nemen wij de bezoekers mee in de rijke geschiedenis van het merk en het bedrijf. En komen onze gasten tijdens de Brouwerij Tour alles te weten over bier, bierbrouwen en de 400 jarige biergeschiedenis van Grolsch. Ook laten wij zien hoe de geroemde reclamecampagnes, nationaal én internationaal, eruit zien.

'Ik bepaal zelf wel waar ik mijn bier in doe'
Tijdens de tour komen ook bekende en minder bekende nieuwsfeiten uit de rijke Grolsch historie aan bod. Een prominente plek is er voor één van de grondleggers van het Grolsch' vakmanschap, Theo de Groen. Hij zei:"Ik bepaal zelf wel waar ik mijn bier in doe", en stapte niet volledig over naar de kroonkurkfles, maar hield vast aan de inmiddels tot icoon uitgegroeide Grolsch beugelfles. Het is kenmerkend voor de onafhankelijke kijk op bier van Grolsch door de tijd heen. En wist u dat Grolsch met de ruim 25-jarige campagne 'Vakmanschap is Meesterschap' een van de langstlopende reclamecampagnes van Nederland had? Of dat de Enschedese brouwer al sinds 1946 haar bieren exporteert? En dat het momenteel in 72 landen wordt verkocht? Kortom: een inspirerende Brouwerij Tour waarbij alle zintuigen van de bezoekers worden aangesproken. Aan het einde van de tour is er een heuse smaaktest, met als testmateriaal een Grolsch bier naar keuze. Hierbij wordt verteld op welke wijze bieren geproefd behoren te worden en wordt uitgevonden wie de échte bierkenners zijn.

De Brouwerij Tour vindt plaats van maandag tot en met vrijdag: van 9:30 tot 12:00 uur en van 13:30 tot 16:15 uur. Woensdag- en donderdagavond: ook van 17.00 tot 19.30 uur. Minimum leeftijd 8 jaar, 8 tot 16 jarigen onder volwassen begeleiding. Toegangsprijs volwassenen: 10 Euro , personen van 8-16 jaar: 7,50 Euro. Voor reserveringen: (053) 483 32 90. Meer informatie over de Brouwerij Tour: www.grolsch.nl .

Over Grolsch
Koninklijke Grolsch N.V. is een beursgenoteerde onderneming met een historie die teruggaat tot het jaar 1615. Grolsch behoort daarmee tot één van de oudste en meest succesvolle brouwerijen van Nederland. Grolsch is actief op zowel de Nederlandse- als een groot aantal internationale drankenmarkten. Grolsch kent wereldwijd een premium positionering, waarbij de unieke Grolsch waarden als onderscheidende smaak, topkwaliteit, traditie, aspiratie, authenticiteit en samen genieten centraal staan. Grolsch is sinds 2004 gevestigd in een modern brouwerijcomplex in Enschede.

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.nl) en zichtbaar op www.perssupport.nl.





http://www.grolsch.nl