Ingezonden persbericht


Published: 08:00 25.10.2007 GMT+2 /HUGIN /Source: LBI International AB /AEX: LBI /ISIN: SE0000495293

LBI Q3 2007

In dit persbericht zijn als gevolg van de reverse merger tussen Framfab en LB Icon medio 2006, vergelijkbare cijfers over 2006 op een pro forma geconsolideerde basis opgenomen. Naast deze vergelijkbare pro forma cijfers over 2006 en in overeenstemming met de grondslagen voor financiële verslaggeving bij een reverse merger, zijn de wettelijk voorgeschreven vergelijkbare cijfers over 2006 gebaseerd op de periode van 12 maanden van januari t/m december 2006 van het voormalige LB Icon gecombineerd met de 5 maanden (augustus t/m december 2006) van het voormalige Framfab, bijgevoegd in het kwartaalbericht over de periode januari-september 2007.

PERSBERICHT
Stockholm/Amsterdam, 25 oktober 2007

Kwartaalbericht juli - september 2007
LBI International AB (publ) - tot stand gekomen door de fusie tussen Framfab AB en LB Icon op 31 juli 2006.

IN VOORBEREIDING OP EEN WERELDLEIDENDE POSITIE

LBI International AB ("LBi"), het internationaal toonaangevende full-service digital agency netwerk, maakte vandaag haar resultaten over het derde kwartaal bekend.

FINANCIËLE HOOFDPUNTEN
In vergelijking met pro forma 2006 resultaten. Zie kwartaalbericht voor statutaire informatie.

JULI-SEPTEMBER

- Netto-omzet EUR 40,3 miljoen (35,1) over juli-september.
- Winst na belasting EUR 1,3 miljoen (3,0) voor de periode juli-september. Bedrijfsresultaat EUR 2,4 miljoen (2,8) voor de periode juli-september, resulterend in een operationele marge van 6,0%.
- Winst per aandeel EUR 0,02 voor de periode juli-september.

JANUARI-SEPTEMBER

- Netto-omzet EUR 117,8 miljoen (112,0) over januari-september.
- Winst na belasting EUR 6,7 miljoen (5,4) voor de periode januari-september. Bedrijfsresultaat EUR 9,6 miljoen (9,3 exclusief herstructurering) voor januari-september, resulterend in een operationele marge van 8,1%.
- Winst per aandeel EUR 0,11 voor de periode januari-september.

EXECUTIVE SUMMARY

- Netto-omzet nam met ruim 14% toe over juli-september, waarvan 8% autonoom, ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Met name dankzij sterke resultaten in het VK, de VS en Scandinavië.
- Toename mediadiensten 14% over juli-september door een stijging van het aantal full-service digital marketing oplossingen, in lijn met de strategie van LBi.
- Marges waren 14% lager voor dezelfde periode vorig jaar. Deze margedaling is te wijten aan een lagere productiviteit en hogere investeringen in onze activiteiten.
- Cash flow uit operationele activiteiten EUR 9,0 miljoen voor de periode juli-september in vergelijking met EUR 2,2 miljoen voor dezelfde periode vorig jaar.
- De overname van Creative Digital Group in Atlanta en Syrup LLC in New York, en een deelneming van 51% in het offshore-bedrijf Vizualize in India hebben de door LBi beoogde positie als wereldwijde dienstverlener en preferred partner voor internationale klanten versterkt. Alle overnames zijn gefinancierd met een combinatie van cash en vreemd vermogen, zonder verwatering voor de aandeelhouders.

Contactpersonen voor aanvullende informatie:
Robert Pickering, CEO, LBI International AB
+31 20 460 45 00, robert.pickering@lbi.com Eva Ottosson, Group Communications Manager, LBI International AB +46 709 41 21 40, eva.ottosson@lbi.com

Over LBi
LBi is een internationaal toonaangevend full service digital agency netwerk dat haar klanten marketing and technologie oplossingen biedt. De onderneming biedt werk aan meer dan 1.400 professionals die voornamelijk gevestigd zijn in de belangrijke Europese en Amerikaanse steden waaronder Amsterdam, Berlijn, Brussel, Kopenhagen, Londen, Madrid, Milaan, Mumbai, München, Parijs, New York en Stockholm. Door middel van interdisciplinaire teams creëert LBi innovatieve multi-channel oplossingen voor haar nationaal en internationaal opererende zakelijke klanten. Dit wordt gerealiseerd door de unieke combinatie van strategie ontwikkeling en creatief ontwerp met behulp van specifieke industrie expertise en inzet van de nieuwste digitale technologieën. LBi is ontstaan uit de merger van LB Icon en Framfab in augustus 2006. Aandelen van LBi worden verhandeld op Euronext Amsterdam en OMX Nordic in Stockholm (symbool: LBI).

Press release LBI Q3 2007 DU

LBI Q3 2007