KLM

Nieuwe ontbijtbeleving voor KLM-passagiers op intercontinentale vluchten

26.10.07

Nieuwe ontbijtbeleving voor KLM-passagiers op intercontinentale vluchten

AMSTELVEEN, 26 oktober 2007 - Met ingang van 28 oktober, de start van het winterseizoen, gaat de KLM de economy class passagier op intercontinentale routes een nieuw ontbijtconcept serveren. Aansluitend op het succes van de nieuwe Mealbox met Hot Soup die in het voorjaar van 2007 werd geĂŻntroduceerd, introduceert de KLM nu twee volgende producten die hun ontstaan danken aan onderzoek door dr. ir. P. Desmet van de TU Delft, naar belangen en emoties onder passagiers.

`Morning Tapas'
De passagier op intercontinentale vluchten wil na zijn nachtrust rustig en ontspannen wakker worden. Het nieuwe ontbijt op vluchten langer dan acht uur is speciaal ontwikkeld om hier actief aan bij te dragen. `Morning tapas' biedt de passagier de keuze uit een verzameling warme en koude hapjes, verdeeld in twee groepen; `light' en `heavy'. Het ontbijt is zo samengesteld dat het voor iedere passagier zowel vertrouwde als onbekende maaltijdcomponenten bevat.

`Zeitgeber'
Naast de `Morning Tapas' introduceert de KLM een speciaal ontbijtconcept op intercontinentale vluchten korter dan acht uur. Vlak voor het einde van de vlucht wordt men gewekt met dit ontbijt. Het kleine ontbijt fungeert als `Zeitgeber' om de lichaamsklok mee in te stellen. Het ontbijt bevat eten dat speciaal is geselecteerd om het lichaam snel te hydrateren en op te starten. Dr.ir. P. Desmet van de TU Delft zegt hierover: "Door gebruik te maken van recente wetenschappelijke inzichten in de belevingsaspecten van mens-produkt relaties, is KLM in staat geweest het ontbijtconcept gericht te ontwikkelen op het behartigen van de emotionele belangen van haar passagiers".

Het nieuwe concept, past ook binnen het beleid dat KLM voert op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Bart Vos, Executive Vice President, KLM Inflight Services; "Als KLM zijn we steeds op zoek om te kijken hoe we binnen onze services kunnen bijdragen aan een beter milieu en door het gebruik van materialen en gewichtsbesparing te komen tot een verrassend innovatief product".

De nieuwe maaltijdconcepten zijn bedacht door het Amsterdamse ontwerpbureau KVD reframing and design.