Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

30 oktober 2007

Univé in Erkend Opleiden met Tele'Train

Univé heeft afgelopen maand gekozen voor een partnership met Tele'Train voor Erkende leerprogramma's voor al haar medewerkers in het contact center. Tegelijk met onder andere UWV, Unigarant, Direct Service Groep en Oxxio is Univé per 1 oktober gestart met Erkend Opleiden conform de branche kwalificatie profielen uit de contact center branche. Momenteel volgen meer dan 600 deelnemers dit programma bij Tele'Train.

"Ik ben ervan overtuigd dat wij met Tele'Train de juiste keuze hebben gemaakt gezien hun ervaring bij UWV waar zij ondanks de grote aantallen deelnemers een maatwerktraject hebben neergezet" aldus Peter van Buijtene, manager Service Centrum Zorg van Univé. "Het feit dat UWV +hiermee een gouden case heeft gewonnen op de NCCA en wij bij hen en anderen site visits hebben afgelegd gaf de doorslag. Tele'Train heeft door haar huidige ervaring een zeer compleet programma met eigen e-learning content en praktijkopdrachten voor medewerkers en teamleiders, een professionele projectmanagement aanpak en op de branche afgestemde trainers.

In het veranderingsproces waar Univé momenteel in zit, in het kader van de fusie in Uvit, wilden wij een strakker en professioneler trainingsbeleid om ook iets terug te geven aan de medewerkers en toch de effectiviteit en kwaliteit te verhogen. Middels een Erkend Opleidingsprogramma willen wij onze mensen langer binden en boeien, een compleet contact center opleidingsprogramma neerzetten en tevens gebruik maken van de WVA-maatregel voor belastingvoordeel en eventuele ESF subsidies. Dus een aantal voordelen in één!"

Bas Filippini, directeur Business Development van Tele'Train bevestigt de keuze van Univé. "Enkele jaren geleden zijn wij gestart met het aanbieden van een kwalitatief hoogwaardig en op maat voor onze branche afgestemd opleidingsprogramma voor Erkend Opleiden. De standaard BBL opleiding was administratief erg ingewikkeld en kostte onze klanten erg veel extra inspanning terwijl de trainingen niet op onze branche waren afgestemd."

"Vanuit UWV hebben wij met zo'n 700 deelnemers een geheel programma ontwikkeld, e-learning modules in eigen beheer opgesteld en continu geëvalueerd bij de deelnemers. Uiteindelijk heeft dit geresulteerd in een zeer compleet programma ondersteund door e-learning, opdrachten, examinering, handboeken etc. en professionele projectaanpak waarin momenteel honderden deelnemers gebruik van maken. Ik ben dan ook erg blij dat steeds meer van onze klanten overgaan op deze aanpak of gedeelten daarvan en kiezen voor een structurele benadering van het kwaliteits- en opleidingsvraagstuk".

De contact center branche groeit zo'n 20% per jaar en heeft te kampen met een tekort aan goed personeel en een relatief hoge uitstroom. Voor veel contact centers betekenen erkend opleidingsprogramma's een oplossing voor het terugdringen van verloop en het bieden van een professioneel perspectief voor hun medewerkers/sters. In combinatie met werving, de uitzendpartners en HR.

Over Univé
Univé Verzekeringen is een coöperatieve verzekeraar en is in Noord-Holland Noord de grootste verzekeraar. Zij werkt zonder winstoogmerk. Univé biedt brand-, zorg-, schade- en levensverzekeringen tegen concurrerende premies. Meer informatie over Univé vindt u op www.unive.nl.

Univé is onderdeel van UVIT (Univé-VGZ-IZA-Trias). Samen behartigen zij de belangen van 4,2 miljoen zorgverzekerden en 550.000 schadeverzekerden.

Over Tele'Train
Tele'Train is gespecialiseerd in het optimaliseren en meetbaar maken van klantinteractie binnen contactcenters. Tele'Train onderscheidt zich door haar integrale-, resultaatgerichte en praktische aanpak, enthousiaste ervaren mensen en haar uitgekiende portfolio.

Op het gebied van Traffic management, Operationeel- en Projectmanagement, Business intelligence en Managed insourcing, werkt Tele'Train als marktleider in Performance management oplossingen.

Tele'Train biedt Performance management oplossingen zoals Workforce Management, Quality monitoring, Consultancy en Interim management.

Tele'Train verzorgt door CEDEO erkende Trainingen, maatwerk Trainingen voor planners, Coaching, Erkend Opleiden® en E-learning. Voor management en medewerkers.

Contactinformatie:
Tele'Train B.V.
Renate Bekman
Paasheuvelweg 1
1105 BE Amsterdam
T: 020 -470 46 58
E: renate@teletrain.nl