Eerste prijs voor melkpakkenactie gemeente Helden; PanSign wint de
Pragma-Jaarprijs!
Op 2 oktober 2006 heeft de gemeente een succesvolle melkpakkenactie
gevoerd. Daarbij werd de ontwikkelingsvisie met de inwoners
laagdrempelig gecommuniceerd. Gisteren heeft deze communicatie actie
in Utrecht een eerste prijs gehaald. Als gemeente delen wij natuurlijk
de eer.
Onderstaand het officiele persbericht!
PanSign uit Panningen heeft de Pragma-Jaarprijs gewonnen.
PanSign-directeur Theo Janssen ontving gisterenavond de glazen bokaal
uit handen van Pragma-voorzitter Joris van Zoelen, tijdens de
bijeenkomst Het beste van Pragma op de Hogeschool Utrecht.
De Pragma-prijs wordt jaarlijks uitgereikt door deze vereniging van
onafhankelijke erkende Nederlandse reclameadviesbureaus, een
organisatie voor middelgrote bureaus.
Gemeente Helden
PanSign won met een case, uitgevoerd in opdracht van de gemeente
Helden. De vakjury loofde vooral de originaliteit, doelmatigheid en
het effect van de actie, waarmee de burgers van de kleine Limburgse
gemeente op de hoogte moesten worden gebracht van de nieuwe
ontwikkelingsvisie van Helden. Janssen en zijn team bedachten een
actie waarbij duizenden voorbedrukte melkpakken huis-aan-huis werden
verspreid door tientallen ambtenaren. Vakjuryvoorzitter John van der
Stam (SRM): 'Afgaand op de vooraf door de opdrachtgever geformuleerde
doelstelling, "Breng de inwoners van de gemeente op de hoogte van de
nieuwe gemeentelijke ontwikkelvisie", scoort deze case een 10.'
Bewonderingswaardig
'Het is bewonderenswaardig hoe Jansen en zijn team een hele gemeente
op de been kregen voor zoiets lastigs en, naar het lijkt, taais als
een gemeentevisie. Helden was in rep en roer. Een schoolvoorbeeld van
een manier waarop je met communicatie mensen in beweging kunt
krijgen.'
De tweede plaats was voor bureau Crossmarks uit Den Bosch, dat in
opdracht van een aantal zelfstandige herenmodezaken, opererend onder
de naam Deco, een gezamenlijke identiteit, huisstijl en dm-strategie
ontwikkelde en vorm gaf. Ambitions Creative Communication werd derde
met een campagne ontwikkeld in opdracht van thuiszorgorganisatie
Nedzorg. HU-studenten, verbonden aan de faculteit economie en
management, en in groten getale aanwezig bij de uitreiking, kozen voor
de Floris van Bommel gele sneaker-campagne, ontwikkeld door
communicatieadviesbureau vOsch uit Oisterwijk.
11-10-2007 11:57
Gemeente Helden