Gemeente Helden

Eerste prijs voor melkpakkenactie gemeente Helden; PanSign wint de Pragma-Jaarprijs!

Op 2 oktober 2006 heeft de gemeente een succesvolle melkpakkenactie gevoerd. Daarbij werd de ontwikkelingsvisie met de inwoners laagdrempelig gecommuniceerd. Gisteren heeft deze communicatie actie in Utrecht een eerste prijs gehaald. Als gemeente delen wij natuurlijk de eer.

Onderstaand het officiele persbericht!

PanSign uit Panningen heeft de Pragma-Jaarprijs gewonnen. PanSign-directeur Theo Janssen ontving gisterenavond de glazen bokaal uit handen van Pragma-voorzitter Joris van Zoelen, tijdens de bijeenkomst Het beste van Pragma op de Hogeschool Utrecht. De Pragma-prijs wordt jaarlijks uitgereikt door deze vereniging van onafhankelijke erkende Nederlandse reclameadviesbureaus, een organisatie voor middelgrote bureaus.

Gemeente Helden

PanSign won met een case, uitgevoerd in opdracht van de gemeente Helden. De vakjury loofde vooral de originaliteit, doelmatigheid en het effect van de actie, waarmee de burgers van de kleine Limburgse gemeente op de hoogte moesten worden gebracht van de nieuwe ontwikkelingsvisie van Helden. Janssen en zijn team bedachten een actie waarbij duizenden voorbedrukte melkpakken huis-aan-huis werden verspreid door tientallen ambtenaren. Vakjuryvoorzitter John van der Stam (SRM): 'Afgaand op de vooraf door de opdrachtgever geformuleerde doelstelling, "Breng de inwoners van de gemeente op de hoogte van de nieuwe gemeentelijke ontwikkelvisie", scoort deze case een 10.'

Bewonderingswaardig

'Het is bewonderenswaardig hoe Jansen en zijn team een hele gemeente op de been kregen voor zoiets lastigs en, naar het lijkt, taais als een gemeentevisie. Helden was in rep en roer. Een schoolvoorbeeld van een manier waarop je met communicatie mensen in beweging kunt krijgen.'
De tweede plaats was voor bureau Crossmarks uit Den Bosch, dat in opdracht van een aantal zelfstandige herenmodezaken, opererend onder de naam Deco, een gezamenlijke identiteit, huisstijl en dm-strategie ontwikkelde en vorm gaf. Ambitions Creative Communication werd derde met een campagne ontwikkeld in opdracht van thuiszorgorganisatie Nedzorg. HU-studenten, verbonden aan de faculteit economie en management, en in groten getale aanwezig bij de uitreiking, kozen voor de Floris van Bommel gele sneaker-campagne, ontwikkeld door communicatieadviesbureau vOsch uit Oisterwijk.

11-10-2007 11:57