SPS introduceert Gensys 7 tijdens Storage Expo


Demonstraties Business Service Management oplossing in hal 9 stand C040

REEUWIJK, 20071023 -- SPS, Nederlandse specialist in beheer en continuïteit van ICT-omgevingen, introduceert Gensys 7 tijdens de Storage Expo op 31 oktober en 1 november 2007. Met deze Business Service Management (BSM) suite biedt SPS een modulaire en schaalbare totaaloplossing voor IT-organisaties.

In de nieuwste versie van Gensys is een aantal nieuwe modules geïntegreerd, zoals een Configuratie Management Database (CMDB) en een Servicedesk. Hierdoor vormen techniek, processen en organisatie een geïntegreerde oplossing op het gebied van Business Service Management. Met alle beschikbare modules geactiveerd, biedt Gensys 7 onder andere Datacenter Management (inclusief Cable- en Power Management) voor de registratie, rapportage en beheer van complexe IT-ketens. Daarnaast bevat deze BSM suite modules voor een Servicedesk, Service Management, Report & Charting, Cost Modeling en Secure Logon.

Marko de Jong, algemeen directeur van SPS, verwacht dat de nieuwe release IT-beheerorganisaties nog beter zal ondersteunen op het gebied van monitoring en de continuïteit van ICT waarborgt: "Door de integratie van onder andere de CMDB en de Servicedesk binnen Gensys 7, sluiten we de laatste ketens van het Business Service Management model aan. Hierdoor is Gensys 7 uitgegroeid tot een modulaire en schaalbare totaaloplossing, waarmee we bedrijven voorzien van tools om de IT-infrastructuur en -processen te monitoren, bij te sturen en te optimaliseren."

Technische specificaties
De CMDB vormt het kloppend hart van Gensys 7. Hier worden configuratie items vastgelegd, logische en fysieke relaties aangegeven en IT ketens gevisualiseerd. Bedrijven beschikken hierdoor over een totaaloplossing voor het monitoren en beheren van de IT-infrastructuur. In de CMDB vindt ook automatische detectie plaats van nieuwe en/of gewijzigde objecten, welke automatisch gerouteerd worden naar de Change Management module. Dit biedt gebruikers actuele informatie en constante toetsing van IT-processen, waarna deze eventueel kunnen worden bijgestuurd.

Gensys 7 ondersteunt en integreert naadloos ITIL-processen en beschikt over een Service Desk- en een overkoepelende Service Management module. In de Service Managment module worden SLA's geregistreerd en gemonitord. Ontsluiting van deze informatie wordt gerealiseerd door een web-based Service Management Portal, die gebruikers actuele informatie toont over de beschikbaarheid en performance van IT-ketens.

De Gensys 7 suite is voorzien van een Cost Modeling module, die gebruikers in staat stelt kosten inzichtelijk te maken en een doorbelasting per klant(groep) door te voeren. De Report module genereert buiten handmatige rapportages ook automatisch en periodieke rapporten. De Charting module daarentegen creëert interactieve charts ter ondersteuning van de operationele processen, zoals het oplossen van een incident of het uitvoeren van een trendanalyse over historische data.





SPS