Sales Management Association gaat internationaal


Samenwerking SMA en SMEI (Sales & Marketing Executives International) van start

WOERDEN, 20071031 -- De Sales Management Association (SMA)en de SMEI zijn een internationale samenwerking aangegaan om elkaar te ondersteunen in hun beider streven het commerciële vak naar een hoger plan te brengen. De SMEI is een wereldwijde Sales en Marketing Associatie met meer dan 10.000 leden. Zij is geïnitieerd door de oprichter van IBM en is naast haar vele afdelingen in Noord Amerika tevens aanwezig in Nieuw Zeeland, Hong Kong en China.

Door deze samenwerking geeft de SMA in Nederland weer een extra dimensie aan het vergroten van de kennis en de professionaliteit binnen het vakgebied. De leden van de SMA krijgen als onderdeel van hun SMA lidmaatschap het lidmaatschap van de SMEI gedurende een jaar gratis aangeboden.


Sales en Marketing Certificering
De SMEI maakt het mogelijk om een Sales & Marketing Certificering te verkrijgen voor account managers en sales en marketing executives. Deze certificering is geaccrediteerd door de University of British Columbia in Vancouver. De certificering is uniek in de wereld en geeft het recht op de titels CSP, CSE of CSM. De CSE en CSM zijn verplichte onderdelen in het MBA programma  van de Universiteit of Columbia. Steeds meer bedrijven stellen deze certificering inclusief de hiermee verbonden `code of ethics' voor hun executives verplicht. De SMA is ervan overtuigd dat ook in Nederland de roep om een kwaliteitsstempel voor salesprofessionals steeds groter wordt.

Toegevoegde waarde door kennis
Het lidmaatschap van de SMEI vertegenwoordigt een grote waarde voor de professionals in het vakgebied sales: naast toegang tot de kwalitatief zeer hoogstaande artikelen en informatie over de ontwikkelingen in het sales- en marketing vak, krijgen de SMA leden ook toegang tot de SMEI Exchange, de online kennis databank, waar vragen gesteld kunnen worden die door experts in het vak beantwoord worden. Ook de webinars en webinar archives zullen de Nederlandse Salesprofessionals ondersteunen in hun vakgebied.

SMA
De Sales Management Association stimuleert Best in Class Sales & Account Management door:

* Kennis ontwikkeling
* Uitwisseling van ervaring
* Opleiding

De doelgroep van de SMA zijn salesprofessionals in de volgende segmenten:
* Segment A: (Senior) Account Manager/ (Senior) Sales Representative
* Segment B: Sales Manager/Business Unit Manager/Key Account Manager
* Segment C: C-level/directie