Gemeente Delfzijl

Vervolg campagne Echte sterren wonen in Delfzijl

31-10-2007 - Vanavond zijn op RTV Noord de eerste nieuwe tv-commercials te zien uit de imago/wooncampagne Echte sterren wonen in Delfzijl.

Nieuw aan de campagne zijn de tv-commercials waarbij Delfzijlster sterren hun woning en hun `sterallures' laten zien. Er volgen ook nog radiocommercials. In de commercials - die het karakter hebben van mini-radiodocumentaires - vertellen Delfzijlsters over hun bezigheden, wederwaardigheden en passies.

De kijkers en luisteraars krijgen op deze manier een bijzonder inkijkje in het leven van de Delfzijlsters sterren en hun leefomgeving. Daarvoor wordt overigens ruim de tijd genomen, want de commercials zijn met 1 minuut uitzendtijd ongeveer twee keer zo lang als over het algemeen gebruikelijk is in reclameland.

De campagne Echte Sterren Wonen in Delfzijl is in december 2006 van start gegaan.
Tot aan de zomer van 2007 was de campagne gericht op het verbeteren van het imago van Delfzijl waarbij Delfzijlsters worden gepositioneerd als nuchtere, zelfbewuste mensen in een plaats waar het goed wonen en leven is. In de campagne worden om die reden alleen echte Delfzijlsters in beeld gebracht. Dit najaar komt er een verdieping in de campagne richting het wonen en werken in Delfzijl. In overeenstemming met de Groningse volksaard gebeurt dit met een lichte mate van zelfspot en een vette knipoog. De bedoeling hiervan is om op een positieve manier aandacht te vragen voor Delfzijl.

De campagne is een samenwerking tussen de gemeente Delfzijl en de Ontwikkelingsmaatschappij Delfzijl. Het bureau Communication Unlimited uit Groningen is verantwoordelijk voor het creatieve concept.