Consumentenbond
31 oktober 2007
Duidelijke spelregels voor dierenpensions en -winkels
Dierenwinkels moeten bij de aankoop van een dier de consument
informatie verstrekken over de verzorging van het beest zodat de
consument weet waar hij aan toe is en wat er van hem verwacht wordt.
En dierenpensions hanteren een aanbetalings- en annuleringsregeling
zodat de consument niet het hele reserveringsbedrag hoeft aan te
betalen of bij annulering, die ruim op tijd is, alsnog het hele
bedrag. De Consumentenbond heeft dit met de brancheorganisatie voor
dierenwinkels en dierenpensions Dibevo afgesproken in
consumentvriendelijke algemene voorwaarden.
Onderdeel van deze algemene voorwaarden is dat consumenten vanaf 1
november a.s. de mogelijkheid krijgen om geschillen met dierenwinkels
en dierenpensions voor te leggen aan de nieuwe geschillencommissie
Gezelschapsdieren. Dit betekent dat consumenten via een eenvoudige,
snelle en goedkope manier hun recht kunnen halen. De betrokken
winkeliers of pensionhouders moeten dan wel zijn aangesloten bij de
brancheorganisatie Dibevo.
Voor meer informatie over geschillencommissies:
www.degeschillencommissie.nl.
Consumentenbond.nl - Actuele en onafhankelijke tests