Schotelsticker wint El HEMA ontwerpwedstrijd 2007


Prijs uitgereikt tijdens Museumnacht

AMSTERDAM, 20071105 -- De eerste prijs van de El HEMA ontwerpwedstrijd is vanavond uitgereikt aan Studio The White Room met het ontwerp voor de Satellite Dish Sticker. De vakjury bestond uit onder andere René Repko, marketingdirecteur van de HEMA. Hij reikte de eerste prijs uit. De jury gaf 2 tweede prijzen en 9 eervolle vermeldingen. Alle bezoekers van Mediamatic stemmen vanavond tijdens de Museumnacht voor de El HEMA publieksprijs. Deze wordt vannacht om 02.00 uur bekendgemaakt.

1e prijs
De Satellite Dish Sticker is een zelfklevende decoratie die de grijze saaiheid van de geveld met schotelantennes op een vrolijke manier doorbreekt. De jury was zeer te spreken over de lucide eenvoud van dit volledig nieuwe product. De schotelsticker is niet alleen voor gebruikers met een Arabische achtergrond maar voor iedereen die graag naar zenders kijkt die niet in het standaardaanbod zitten. Het hinderlijk grauwe blik aan de gevels wordt omgetoverd tot een trots en vrolijk spektakel. Het product is bovendien makkelijk aan te brengen en produceerbaar voor een aantrekkelijke prijs.

De eerste prijs bestaat uit een geheel verzorgde talenreis naar Damascus van 4 weken. De winnaars gaven aan de prijs te willen schenken aan Joost Janmaat van de organisatie Partizan Publik.

2 tweede prijzen en 9 eervolle vermeldingen

Er zijn twee producten die een tweede prijs hebben gekregen: Vaat-i-maatjes van Eva Gonggrijp en het Duizend en één nachtkussen van Nellie Keijzer.
De jury was zeer te spreken over het hoge niveau en de diversiteit van de inzendingen en heeft besloten 9 eervolle vermeldingen uit te reiken.

Ontwerpwedstrijd
Onder het motto: de El HEMA is van ons allemaal, kon iedereen aan de ontwerpwedstrijd meedoen. Ruim 100 ontwerpen werden via de website bij Mediamatic ingediend en gepubliceerd. 31 wonderlijke, simpele en functionele inzendingen werden genomineerd voor de El HEMA Designprijs.

Vakjury
De jury van de El HEMA designprijs bestond uit René Repko (directeur marketing van de HEMA), Diana Krabbendam (hoofdredacteur Items), Rachida Azough (creatief directeur Kosmopolis), Huda Abifarès (Khatt foundation), Khadija Arib (Lid Tweede Kamer PvdA), Willem Velthoven (Mediamatic) en Jans Possel (Mediamatic).

Wegens groot succes verlengd
Wegens het grote succes is de El HEMA tentoonstelling verlengd t/m 6 januari 2008. Alle genomineerde producten zijn in de tentoonstelling te zien. De openingstijden zijn woensdag t/m zaterdag van 18.00 tot 22.00 uur, en op zondag van 14.00 tot 18.00 uur.





Ingezonden persbericht