Time : 17:35:29
Date : 07 November 2007
Sender Name: Stilis Communication

GaultMillau lanceert www.gaultmillau.be, eerste zoekmotor via restaurantquotering

GaultMillau Benelux lanceert officieel zijn website www.gaultmillau.be. Sedert enkele weken online kan de site reeds rekenen op een belangrijk aantal frequente bezoekers. En met reden, want via de site is het mogelijk om snel een restaurant op te zoeken op basis van naam, postcode, gemeente maar vooral ook op basis van quotering. Een andere nieuwigheid is de GaultMillau Club die aan spotprijzen een aantal interessante gelegenheden aanbiedt op gebied van wijn en gastronomie.

Brussel, 07 november 2007: GaultMillau dus officieel vanop uw pc. Wil dit zeggen dat de gids voortaan online consulteerbaar is? Ja en neen! Ja, omdat de leden van de GaultMillau Club inderdaad de commentaren van de gids online kunnen lezen. Neen, omdat het groot publiek weliswaar alles kan opzoeken, zowel de gegevens als de quoteringen, maar zonder de restaurantbesprekingen. Maar voor een abonnement van 30 euro per jaar, waarbij de nieuwe gids 2008 aan huis wordt geleverd, sloten zich reeds tal van gastronomen aan bij de Club.

Waarvoor staat de GaultMillau Club? Het is een concept dat trouw aan het merk tal van voordelen biedt, waarbij de GaultMillau Gids 2008 die aan huis wordt gebracht van zodra die verschijnt de belangrijkste is. Daarnaast is er de boetiek die interessante wijnen in de kijker zet van GaultMillaupartners, wijnen die clubleden kunnen aankopen aan uiterst voordelige prijzen. Philippe Limbourg, hoofdredacteur en verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de website vertelt: "deze site is het resultaat van een jaar werk en kondigt een nieuw tijdperk aan voor de gastronoom. Wie een restaurant opzoekt via onze site weet voortaan precies wat hem of haar te wachten staat, niet alleen via de quotering maar tevens door de begeleidende tekst van de gids die hij of zij kan lezen."

"Tal van bezoekers werden reeds verleid door het concept en sloten zich onmiddellijk aan bij de Club. Op het moment dat we de site officieel lanceren hopen we een exponentiële stijging van aansluitingen te kunnen registreren" vervolgt Paul Gelders, algemeen directeur. "Des te meer omdat we een reeks partners op de voorgrond kunnen plaatsen die tal van interessante voordelen aanbieden, maar vooral ook om regelmatig een of ander exclusief evenement te organiseren op gebied van wijn en/of gastronomie."

Een laatste niet verwaarloosbaar punt is het exclusief partnership met Venyo, een levendig bedrijf dat het internetprofiel valideert, meteen een Belgische première. Concreet wil dat zeggen wanneer een clublid commentaar wil geven op een restaurant, een hotel of een wijn uit de boetiek hij zijn eigen bevinding kan geven en die kan delen met andere websitebezoekers via een quotering op een schaal van één tot vijf. Dit om de commentaar te staven. Dit systeem heeft het voordeel de geloofwaardigheid van de bevindingen te maximaliseren naargelang er meer bezoekers op het web hun commentaren ingeven, andere sites inbegrepen.

Tot slot biedt de GaultMillau Club ook een hoop originele recepten van grote chefs, de geschiedenis en beschrijving van zeldzame of vergeten producten, een wijnkelder met oude jaargangen, prestigieuze evenementen en degustaties, reizen in het teken van wijn en gastronomie met gerenommeerde chefs, dit het hele jaar door aangevuld met vele andere verrassingen.

Voor meer informatie,

Philippe Limbourg
Hoofdredacteur
0473/71.98.05
Redactie@gaultmillau.be

http://www.gaultmillau.be