PNO ziektekosten verheugd met eerste plaats kiesbeter.nl

14/11/2007 10:58



PNO Ziektekosten



Hilversum, 13 November 2007- PNO Ziektekosten is de zorgverzekeraar voor de werknemers, freelance medewerkers en gepensioneerden in de bedrijfstak media en hun gezinsleden. Dit jaar heeft PNO Ziektekosten voor de eerste keer meegedaan aan het klanttevredenheidsonderzoek van de populaire en veel geraadpleegde website kiesbeter.nl. Deze site is ontwikkeld in opdracht van de overheid. PNO Ziektekosten eindigde met een servicescore van 8,7 direct bovenaan de ranglijst. PNO Ziektekosten is dit jaar de enige zorgverzekeraar die op alle onderdelen van de dienstverlening de hoogst mogelijke score (drie sterren) behaalde.

Directeur Daan Heijting: "Wij zijn zeer verheugd met deze uitstekende score en willen graag alle verzekerden bedanken die aan dit onderzoek hebben meegewerkt!"

"Onze focus ligt op de kwaliteit van onze verzekeringen en de kwaliteit van de dienstverlening aan onze verzekerden. Van de drie aangeboden aanvullende verzekeringen is de minst uitgebreide variant zowel voor wat betreft de premie als de dekking vergelijkbaar is met de meest uitgebreide pakketten van veel andere zorgverzekeraars. In aanvulling op deze drie verzekeringen bieden wij vanaf 1 januari 2008 ook een goedkopere, meer op jongeren toegesneden aanvullende verzekering aan."

"PNO Ziektekosten heeft 22.500 verzekerden. Door onze beperkte omvang kunnen wij een uniek serviceniveau bieden. Verzekerden krijgen hier altijd direct een mens aan de telefoon. Meestal is dat ook nog dezelfde persoon die ze de vorige keer hebben gesproken. Mensen blijken dit erg te waarderen. Uit het door Kiesbeter uitgevoerde onderzoek blijkt dat 0,0% van de ondervraagde verzekerden onze telefonische bereikbaarheid als een groot probleem ervaart. Mensen kunnen hier bovendien altijd binnenlopen en worden dan zonder afspraak geholpen. Problemen benaderen wij steeds vanuit het belang van onze klant. Dat betekent dat we niet nagaan hoe we een bepaalde behandeling kunnen afwijzen, maar hoe we die klant binnen onze voorwaarden zo goed mogelijk kunnen helpen. Ook aan de voorlichting besteden wij veel aandacht. Uit onze brochure blijkt exact wat allemaal door de verzekeringen wordt gedekt, zodat verzekerden achteraf niet voor vervelende verrassingen komen te staan."

"Door samen met andere zorgverzekeraars prijsafspraken met de zorgverleners te maken voorkomen wij dat verzekerden nadeel ondervinden van onze beperkte omvang. De meeste verzekerden van PNO Ziektekosten betalen in 2008 na korting ongeveer 89 euro per maand voor de basisverzekering, en daarmee zijn we niet de goedkoopste, maar ook zeker niet de duurste."

Wij zoeken voortdurend naar mogelijkheden om ons aanbod nog beter af te stemmen op de wensen van onze verzekerden. De ledenraad speelt daarbij, als het hoogste bestuurlijke orgaan van onze organisatie, vanzelfsprekend een belangrijke rol."

PROFIEL

PNO Ziektekosten is een zorgverzekeraar die zich richt op het verzekeren van de werknemers, freelance medewerkers en gepensioneerden in de bedrijfstak media en hun gezinsleden. PNO Ziektekosten richt zich op het leveren van maximale kwaliteit voor onze klanten tegen een aanvaardbare premie. Daarbij streven wij er naar om onze klanten persoonlijke service te bieden.

PNO Ziektekosten is een onderlinge waarborgmaatschappij. Deze rechtsvorm biedt de beste waarborg voor de inspraak van onze verzekerden. De door onze klanten gekozen ledenraad vormt het hoogste bestuurlijke orgaan van onze organisatie. Een ander voordeel van deze rechtsvorm voor onze klanten is dat wij geen aandeelhouders hebben en geen winst hoeven te maken op de verzekeringen die wij aanbieden.

PNO Ziektekosten is aangesloten bij de koepelorganisatie Zorgverzekeraars Nederland en lid van de Vereniging van Regionale Zorgverzekeraars. Voor de inkoop van zorg maakt PNO Ziektekosten gebruik van de diensten van Multizorg BV.





http://pnomedia.nl