Gemeente Langedijk


14 november 2007

Service- en Meldpunt snelste weg naar oplossing

Van klacht of melding wordt altijd werk gemaakt Het Service- en Meldpunt van de gemeente Langedijk is de snelste weg naar de oplossing van een probleem, zoals een losliggende stoeptegel, een hinderlijk in de weg hangende boomtak of een defecte lantaarnpaal. Spoedeisende vragen of klachten worden nog dezelfde dag in behandeling genomen.

Het Service- en Meldpunt staat in directe verbinding met de medewerkers van de afdeling Beheer Openbare Ruimte. In 2006 werd er 6.492 keer gebeld. De telefoontjes hadden in de meeste gevallen betrekking op de reiniging: 4.493 keer werd er gebeld over zaken als het ophalen van grofvuil (2.868), het aanvragen of omruilen of rolemmers (1.095), ongedierte (137) en zwerfvuil (153). Ook over onderwerpen als de riolering (213), wegen en bruggen (459), stankoverlast (10) en straatmeubilair (195) werd frequent gebeld.

In de praktijk wordt nog vaak gebeld met het algemene nummer van de gemeente. De snelste weg naar de behandeling van een klacht of de oplossing van een probleem is het directe nummer van het Service- en Meldpunt: (0226)334584. Wacht niet tot het spreekuur van de wijkbeheerder, het bezoek van de ouderenconsulent of de eerstvolgende vergadering van het dorpsplatform, maar bel het Service- en Meldpunt. Van uw klacht of melding wordt altijd werk gemaakt, met dien verstande dat de snelheid waarmee dat gebeurt uiteraard afhangt van de urgentie.

Meer informatie over het Service- en Meldpunt treft u in ieder nummer van `Langedijk informeert' aan in de rubriek `Handig om te weten' op pagina 2 en op deze website. Klik op Service- en Meldpunt en u krijgt een informatieve pagina.