Scholier ontwikkelt Second Life-locatie Start People

14/11/2007 13:44



Start People



Almere, 14 november 2007 - Start People heeft haar eerste stappen in de virtuele wereld Second Life gezet. De virtuele Start People-vestiging richt zich voornamelijk op jongeren. Jongeren die via de virtuele wereld kennis willen maken met de arbeidsmarkt. Om zeker te weten dat de vestiging aansluit bij wat jongeren zoeken, koos Start People voor een unieke aanpak: een scholier, Hans Pausma (20) uit Emmeloord, werd gevraagd de vestiging te ontwikkelen.

Bij het ontwikkelen van het Second Life-concept legde Hans Pausma zijn schetsen voortdurend voor aan leeftijdgenoten. Daaruit bleek dat jongeren het interessant vinden om via Second Life real life-banen te kunnen vinden. Ook virtuele banen zijn in trek. Start People wil op korte termijn virtuele vacatures voor dj's en/of managers in diverse sectoren aanbieden.

Prikkelen
De vestiging moet een plek worden waar het leuk vertoeven is. "Een bedrijf op Second Life zetten, is meer dan alleen het kopiëren van het gebouw", zegt Hans. "Het moet een omgeving zijn waar mensen geprikkeld worden. Als dat element er niet inzit, trek je geen bezoekers". Alleen een vacaturebank blijkt voor jongeren niet voldoende. Zo ontwikkelde Hans een rekenspel, het zogenoemde BrainTrainMatchGame. "Dat spel sloeg goed aan tijdens de lancering van Start People op Second Life. De virtuele vestiging moet een plek zijn waar ze kunnen leren. Bijvoorbeeld het voorbereiden of trainen op het sollicitatiegesprek. Second Life is voor veel mensen een ideale omgeving om ervaringen uit te wisselen".

Spelelement
Het hoofdgebouw, de zijgebouwen en het omliggende park hebben een rustige uitstraling. Mensen kunnen bijvoorbeeld vissen in een vijver. Hier zit een spelelement in verwerkt. Degene die de grootste vis vangt, ontvangt een prijs. Hans: "In de Start People-vestiging kunnen mensen iets leren, plezier hebben én werk vinden".





http://www.startpeople.nl




Start People