Unilever NV



Unilever bereikt akkoord over verkoop Lawry's en Adolph's

14/11/2007 : Unilever heeft vandaag aangekondigd dat zij met McCormick & Company, Incorporated een definitieve overeenkomst heeft getekend over de verkoop van haar activiteiten op het gebied van kruidenmixen en marinades in de Verenigde Staten en Canada onder de merknamen Lawry's en Adolph's voor een bedrag van $ 605 miljoen (EUR 410 miljoen) in contanten.

De transactie, die nog dient te worden goedgekeurd door de regelgevende instanties, zal naar verwachting in 2008 worden afgerond.

In 2006 behaalden de merken Lawry's en Adolph's tezamen een omzet van ongeveer $ 150 miljoen (EUR 100 miljoen) voor Unilever.

"Met deze transactie zetten we een volgende stap bij het aanpassen van onze portfolio in Noord-Amerika, waarbij we ons steeds nadrukkelijker richten op het bouwen van sterke, wereldwijde merken," aldus Michael B. Polk, President Unilever Noord- en Zuid-Amerika.

In de transactie is vastgelegd dat de fabriek in Independence, Missouri in het bezit blijft van Unilever, aangezien deze vestiging andere Unilever-producten maakt. Bij de transactie zullen geen Unilever-medewerkers overgaan naar de nieuwe eigenaar.

De transactie maakt deel uit van de plannen die Unilever eerder heeft aangekondigd om niet-strategische merken met een gezamenlijke omzet van meer dan EUR 2 miljard te verkopen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Anita Larsen, Unilever US Media Relations,

+1 201-894-7760, MediaRelations.USA@unilever.com

Unilever Londen: Trevor Gorin + 44 207 822 6010 Unilever Rotterdam: Tanno Massar + 31 10 217 4844

SAFE HARBOUR STATEMENT

WAARSCHUWING: Deze aankondiging kan toekomstgerichte uitspraken bevatten, waaronder `toekomstgerichte uitspraken' zoals bedoeld in de `Private Securities Litigation Reform Act 1995' in de Verenigde Staten. Uitspraken met termen als `verwacht', `voorziet', `heeft het voornemen' of de negatieve equivalenten van deze termen en andere gelijksoortige uitdrukkingen over toekomstige ontwikkelingen en resultaten, inclusief financiële doelstellingen tot 2010, en hun negatieve equivalenten zijn bedoeld om dergelijke toekomstgerichte uitspraken aan te duiden. Dergelijke toekomstgerichte uitspraken zijn gebaseerd op actuele verwachtingen en aannames over verwachte ontwikkelingen en andere factoren die van invloed kunnen zijn op de Groep. Het zijn geen historische feiten, noch zijn het garanties voor toekomstige prestaties. Doordat deze toekomstgerichte uitspraken risico's en onzekerheden bevatten, zijn er belangrijke factoren die de uiteindelijke resultaten wezenlijk kunnen doen afwijken van de resultaten zoals weergegeven of gesuggereerd door deze toekomstgerichte uitspraken. Deze zijn onder andere: prijs- en andere vormen van concurrentie; consumptieniveaus; kosten; ons vermogen goede contacten te onderhouden met belangrijke afnemers en leveranciers; valutakoersen; rentetarieven; ons vermogen acquisities te integreren en geplande desinvesteringen af te ronden; fysieke risico's; milieurisico's; ons vermogen fiscale, juridische en andere zaken op het gebied van regelgeving te beheersen en uitstaande zaken af te handelen zonder schattingen te overschrijden; wetgevings-, fiscale en andere ontwikkelingen op het gebied van regelgeving, alsmede politieke, economische en sociale omstandigheden in de geografische markten waarin de Groep opereert en nieuwe of gewijzigde prioriteiten van de raden van bestuur. Nadere bijzonderheden omtrent mogelijke risico's en onzekerheden die van invloed zouden kunnen zijn op de Groep, zijn vermeld in de documenten die de Groep bij de London Stock Exchange, Euronext Amsterdam en de Securities and Exchange Commission in de Verenigde Staten heeft gedeponeerd, waaronder het Jaarverslag en de Jaarrekening op Form 20-F. Deze toekomstgerichte uitspraken gelden alleen op de datum van dit document. Met uitzondering van verplichtingen op basis van wet- en regelgeving, wijst de Groep uitdrukkelijk enige verplichting of verbintenis af om publiekelijk enige herziening of aanpassing bekend te maken ten aanzien van toekomstgerichte uitspraken die hierin zijn opgenomen teneinde tot uitdrukking te brengen dat er sprake is van enige wijziging in de verwachtingen van de Groep met betrekking tot deze uitspraken of enige wijziging in de gebeurtenissen, condities of omstandigheden waarop deze uitspraken zijn gebaseerd.

Over Unilever

De missie van Unilever , een van `s werelds grootste producenten van consumentenproducten, is vitaliteit toe te voegen aan het leven door te voorzien in de dagelijkse behoefte aan voeding, hygiëne en persoonlijke verzorging. Elke dag kiezen consumenten over de gehele wereld 160 miljoen keer voor een Unilever-product. Het bedrijf heeft een portefeuille met merken die mensen helpen zich goed te voelen, er goed uit te zien en meer uit het leven te halen.

In Noord-Amerika omvat Unilevers merkenportefeuille bekende namen als Axe, `all', Ben & Jerry's, Bertolli, Breyers, Caress, Country Crock, Degree, Dove (producten voor persoonlijke verzorging), Hellmann's, Knorr, Lipton, Popsicle, Promise, Q-Tips, Skippy, Slim o Fast, Snuggle, Suave, Sunsilk en Vaseline. Alle hiervoor genoemde merknamen zijn geregistreerde handelsmerken van de Unilever-groep. Unilever stelt zich volledig ten dienste van consumenten en de gemeenschappen waarin zij leven en werken. In Noord-Amerika heeft Unilever ongeveer 15.500 werknemers in dienst in meer dan 60 kantoren en productievestigingen en behaalde zij in 2006 een omzet van circa $ 10,6 miljard (EUR 8,5 miljard). Meer informatie is te vinden op www.unileverna.com.

Unilever N.V. :

Media Relations
Weena 455
3013 AL Rotterdam

T: +31 (0) 10 217 4844
Na 17.30 uur: +31 (0) 10 217 4000
F: +31 (0) 10 217 4843

press-office.rotterdam@unilever.com