Ingezonden persbericht


POSTV overgenomen door Neo Advertising

Hilversum, 14 november 2007 - POSTV, een van de toonaangevende partijen op het gebied van instore TV, is overgenomen door het Zwitserse bedrijf Neo Advertising. Dit maken beide organisaties vandaag bekend. Financiële details van de overeenkomst zijn niet vrijgegeven.

Neo Advertising is een internationale groep bedrijven met het hoofdkantoor in Genève, Zwitserland. De groep, die actief is op het gebied van 'digital signage', heeft POSTV volledig overgenomen. POSTV blijft actief onder dezelfde naam en behoudt zijn onafhankelijkheid. De organisatie rapporteert voortaan aan de Neo Advertising Group. Michiel Reinoud blijft algemeen directeur van POSTV. Het bedrijf zal in een hoog tempo nieuwe netwerken gaan uitrollen in de retailsector.

POSTV beheert met ruim 8.780 schermen in meer dan 205 winkels het meest toonaangevende instore TV-netwerk van Nederland. Elke vier weken bereikt POSTV met zijn netwerk zes miljoen shoppers. POSTV biedt aantrekkelijke content, relevante winkelinformatie en uiterst effectieve marketingboodschappen. Het netwerk van POSTV omvat nationale retailers, waaronder MediaMarkt, Makro, t for telefom en Vodafone. Partijen die via POSTV adverteren, zijn onder andere gerenommeerde bedrijven als Canon, Procter & Gamble, Nokia, FBTO, Staatsloterij, Samsung en Unilever.

"POSTV is een pionier op het vlak van instore TV en loopt hierin voorop op de Nederlandse markt. Het bedrijf heeft fantastisch werk geleverd door een van de sterkste instore TV-netwerken in Nederland te realiseren. We zijn er dan ook trots op dat we POSTV mogen verwelkomen als onderdeel van de Neo Advertising Group. We verwachten te kunnen profiteren van de kennis en ervaring die POSTV heeft in de retail in het algemeen, en met consumentenelektronica in het bijzonder", zegt Christian Vaglio-Giors, medeoprichter en CEO van Neo Advertising. "De overname van POSTV levert een waardevolle bijdrage aan onze pogingen de Europese markt voor 'digital signage' verder te consolideren en deze eenvoudig toegankelijk te maken voor adverteerders."

Michiel Reinoud, oprichter en algemeen directeur van POSTV: "We zijn verheugd deel uit te maken van de Neo Advertising Group. De ervaring van Neo en de visie die we delen ten aanzien van groei, geven ons de kans onze ambities in de retailsector te verwezenlijken. Zo kunnen we klanten nog betere diensten bieden en het bereik en de effectiviteit richting onze adverteerders vergroten op de meest relevante plek: de winkelvloer. De samenwerking met Neo stelt ons in staat om onze lokale positie te versterken en te voldoen aan de toenemende vraag naar Europese campagnes."

###

POSTV
POSTV, opgericht in 2006, biedt een one-stop-shop voor instore TV-netwerken. Met een focus op de sectoren consumentenelektronica en fast moving consumer goods beheert POSTV een groeiend aantal netwerken bij gerenommeerde retailers.