Ingezonden persbericht


Vanco biedt intelligente convergentie op maat

Keuze van spraak-, data- en mobiele leveranciers bepaalt echte convergentiewaarde

Schiphol-Rijk, 14 november 2007 - De nieuwe Consolidated Communications Services (CCS) van Virtual Network Operator (VNO) Vanco zorgen voor de meest optimale communicatie-infrastructuur binnen een bedrijf. CCS is de op bedrijven toegesneden convergentieoplossing van Vanco. Afhankelijk van de bedrijfsstructuur kan Vanco een klant volledig migreren naar een beheerde en geïntegreerde oplossing. Convergentie is mogelijk zowel op regionaal niveau als op wereldschaal.

Vanco biedt voor zijn CCS één enkele, gedetailleerde en alles dekkende Service Level Agreement (SLA). De nieuwe CCS is getest bij meerdere klanten, waaronder Mitsubishi Motors en SigmaKalon. Vanco is met zijn VNO-model als enige in staat om een werkelijk interessante convergentieoplossing te bieden, omdat het bedrijf zijn klanten onafhankelijke adviesdiensten biedt. Daarom biedt deze Vanco-oplossing convergentie tegen de laagste kosten en met de laagste risico's.

Vanco analyseert de bestaande spraak-, data- en mobiele diensten en maakt ze zo efficiënt mogelijk. Dit gebeurt door te zoeken naar 'quick wins', zoals ongebruikte infrastructuur, inconsistenties in gefactureerde bedragen en ongeoorloofd gebruik van 0900- en internationale nummers. Vervolgens vraagt Vanco offertes op bij diverse leveranciers om de bestaande diensten opnieuw in te kopen tegen de laagste kosten. Hiermee creëert Vanco een benchmark waaraan de waarde van de convergentie wordt gespiegeld. Tenslotte implementeert Vanco, indien gewenst, de nieuwe CCS. Het totale overgangsproces, inclusief de implementatie, SLA's en migratie van de incassoadministratie per land, gebeurt in overleg met de klant en staat onder leiding van een lokale Vanco-programmamanager.

John Tasker, Production Services Manager bij Mitsubishi Motors in het Verenigd Koninkrijk: "We waren al een tijdje aan het rondkijken voor de implementatie van IP-telefonie, maar we wilden onze businesscase goed onderbouwen voordat we tot een eventuele overstap overgingen. Met veel inzet en het opvragen van offertes, creëerde Vanco een benchmark voor onze PBX-onderhoudsdiensten. Daar waar het uitvoerbaar of noodzakelijk leek, ontwierp en specificeerde Vanco een IP-telefonieoplossing en vroeg offertes aan bij onderhoudsbedrijven. We verwachten dat we aanzienlijke besparingen kunnen realiseren. Door de samenwerking met Vanco konden we IP-telefonie op een intelligente manier implementeren, met een minimum aan overlast voor onze werknemers en klanten."

Vanco heeft alle facetten van een project zelf in de hand. Het bedrijf heeft geen belangen in de telecombranche, waardoor het meerdere netwerkaanbieders kan laten meedoen in een offertetraject. Dit resulteert in de beste oplossing tegen de laagste prijs. Als onderdeel van dit Active Negotiation Process (ANP) kan Vanco de netwerkkosten ook jaarlijks onder de loep nemen en bepalen waar besparingen en verbeteringen mogelijk zijn. Dit biedt klanten een dynamisch en optimaal netwerk. De klant sluit het complete pakket van Vanco-diensten af met één enkele SLA. Hieronder vallen de complete spraaktelefonieomgeving in een bedrijf, een beschikbaarheids- en kwaliteitsgarantie voor spraaktelefonie (vaste lijn en mobiel), connectiviteitsprestaties (indien ondersteund) en beschikbaarheid van de PBX-centrale.

Bertil Holthuis, algemeen directeur van Vanco Nederland: "Normaal gesproken neemt een bedrijf spraak-, data- en mobiele diensten af van verschillende aanbieders. Daarom is het vaak heel moeilijk om inzicht te krijgen in de totale kosten. Bovendien is het niet in het belang van een Asset-Based Carrier om informatie te delen over welke onderdelen voor een bedrijf overbodig zijn. Maar zonder die informatie is elke stap naar meer convergentie een stap in het duister. Door de bestaande situatie te analyseren en het offertetraject op ons te nemen, garanderen we de laagst mogelijke kosten. We brengen de totale infrastructuur onder in één enkele beheeroplossing: CCS. Als de besparingen groter worden, migreren we alles naar één platform. Wij noemen dit slim convergeren."

###

Over Vanco
Vanco plc (FTSE: VAN) is de enige wereldwijde Virtual Network Operator (VNO). Het door Vanco bedachte VNO-model is een eenvoudig inzetbare en flexibele sourcing-aanpak. Het bedrijf bezit zelf geen netwerkinfrastructuur, maar heeft op basis van 550 contracten met internationale en lokale carriers de beschikking over wereldwijde netwerkinfrastructuren. Vanco biedt zakelijke klanten (direct of via partners) kosteneffectieve, geoptimaliseerde en volledig beheerde netwerkoplossingen. In 230 verschillende landen maken de grootste internationale ondernemingen gebruik van deze strategische netwerkoplossingen. Klanten zijn bijvoorbeeld Accor Hotels, Avis Europe, British Airways, Ford Motor Company, IBM, Lloyds, Nutreco, TSB, Siemens en SigmaKalon. Deze bedrijven beschikken over de grootste geografische dekking via één leverancier.