Gemeente Heerlen

Burgemeester en wethouders geven les
Dag van Respect in Heerlen

Donderdag 15 november a.s. doen 13 Heerlense scholen mee aan de tweede landelijke Dag van Respect. Bijna het voltallige Heerlense College geeft die dag een speciale gastles aan kinderen in groep 7 en/of 8. Deze dag is bedoeld om kinderen bewust te maken van het belang van respect: voor elkaar, voor natuur en milieu en de samenleving. Niet alleen op 15 november maar alle 365 dagen van het jaar.

Burgemeester Gresel en wethouders Diederen, Duijf, Offermans, Smeets en Van Zutphen zullen op de Dag van Respect een of meerdere gastles(sen) op school voor hun rekening nemen. Het thema van hun gastles is: "Veiligheid begint met respect". In Heerlen doen de volgende basisscholen mee aan het project: bs Eikenderveld, obs Hoensbroeck, Bs De Heyster, bs St. Martinusschool, bs De Horizon, bs 't Pannesjop, bs De Wegwijzer, obs Broederschool, bs De Schakel, obs De Piramide (locaties Mijnzetellaan en Fossielenerf), obs Theo Thijssen en obs De Tovercirkel.

De Veiligheidsregio Zuid-Limburg heeft meegewerkt aan deze landelijke actie en basisscholen via de gemeenten opgeroepen deel te nemen aan deze dag. Met succes: in totaal doen dit jaar 80 Zuid-Limburgse basisscholen met circa 3000 leerlingen mee. De deelnemende groepen 7 en/of 8 hebben de afgelopen weken gewerkt met het landelijke lespakket. Op de Dag van Respect zelf geven o.a. burgemeesters, wethouders, politie- en brandweermensen uit Zuid-Limburg een gastles.

Aan deze tweede Dag van Respect wordt landelijk door 800 tot 1000 basisscholen meegedaan. Het is de bedoeling dat jaarlijks een groter aantal scholen zal deelnemen aan de Dag van Respect. Ook geven meer dan 350 BN'rs (Betrokken Nederlanders) een gastles over respect aan groepen 7 en 8 in heel Nederland.

Zie voor meer informatie www.dagvanrespect.nl

HEERLEN, 14 november 2007
Afdeling Communicatie
Rimone Dielesen, tel. 045-5604419
Algemeen persnummer (045) 560 40 70
Persnummer buiten kantooruren 06 - 30731041
persvoorlichting@heerlen.nl


-----------------------


---- --