Hollandse mobiele innovatie voor Nike,SonyEricsson,Monster&Volkswagen

20/11/2007 09:30



OP3



Nike, Volkswagen, Monsterboard en Sony Ericsson innoveren mobiel dankzij Nederlands bedrijf

Stel je een leven voor waar je op de wereld om je heen kan klikken, net als het klikken op links op het internet. Toekomst muziek? Absoluut niet dankzij een klein Nederlands bedrijf dat als missie heeft om de wereld klikbaar te maken. Hun product, ShotCode, staat al lange tijd vooraan in de mobiele hyperlinking markt en vandaag lanceren ze hun nieuwe website.

"Deze industrie is de laatste jaren het beste te vergelijken met een slapende vulkaan, vandaag de dag staat deze vulkaan op ontploffen." Zegt Dennis Hettema, oprichter en creatief directeur van ShotCode.com. Het is niet de eerste keer dat zijn bedrijf vooraanstaande merken overtuigd van de kracht van een klikbare wereld. Vorig jaar lanceerde Sprite 40 miljoen flesjes voorzien van ShotCodes in Mexico, de grootste campagne van zijn soort tot dan toe.

De nieuwe ShotCode.com website maakt het creëren van een ShotCode campagne even gemakkelijk als het registreren van een domein naam. Inschrijving op ShotCode.com en het betalen van een kleine (vaste) maandelijkse fee is genoeg om je eigen reclame materiaal interactief te maken. "Wij zijn altijd grote voorstanders geweest van het lanceren van campagnes om de waarde van deze technologie aan de wereld kenbaar te maken. Nu kan de pizzeria op de hoek even gemakkelijk een ShotCode campagne lanceren als een A merk" Zegt Dennis Timmermans, managing partner van ShotCode.com

Volgens het bedrijf komt het door ShotCode's enorme gebruikers gemak, de grote hoeveelheid campagnes en de aantrekkingskracht van hun codes dat grote merken sneller en sneller aan boord komen. De toepassings gebieden van ShotCode zijn uiterst divers en de laatste klanten van het bedrijf gebruiken de technologie allen op hun eigen manier.
- Monsterboard lanceerde ShotCodes in Turkije om daar in de wijde wereld arbeidstalent tot zich te trekken, scan de code en toon interesse voor specifieke vacatures. - Sony Ericsson gebruikt ShotCodes in Finland om exclusieve online content aan te bieden. Scan de code met een ander merk, bijvoorbeeld een Nokia telefoon, en je krijgt een foutmelding dat de gratis content alleen toegankelijk is voor Sony Ericsson gebruikers. Vanzelfsprekend wordt de gebruiker aangemoedigt om over te stappen naar Sony Ericsson. - Nike promoot het Braziliaanse voetbal team in bars over het hele land, de ShotCode geeft toegang tot unieke merchandise. - In Italie kunnen mensen via de ShotCode automatisch een proefrit boeken bij de dichtsbijzijnde Volkswagen dealer.

Vandaag de dag ondersteund ShotCode meer dan 250 verschillende types mobiele telefoons. "Hiermee hebben wij het grootste aanbod in de markt, het downloaden van de applicatie is erg simpel. Typ m.shotcode.com in je mobiele browser en je download begint. Als het aan ons ligt is dat de laatste keer dat je een internet adres in je telefoon hoeft te typen." Zegt Hettema met een glimlach.

Is deze technologie een leuke gadget of heeft het een serieuze toekomst? In Japan wordt soortgelijke technologie door grote delen van de bevolking dagelijks gebruikt. Links op het internet hebben ons leven drastisch veranderd, de vraag is: "zullen links in de wijde wereld dat ook doen?"





http://www.shotcode.com