Bezorgers geven Sandd hoge score

20/11/2007 13:35



Sandd BV



Apeldoorn, 20 november 2007

Bezorgers geven Sandd hoge score
Staatssecretaris Heemskerk ontvangt eerste onderzoek

Sandd heeft vanmorgen het "Tevredenheidsonderzoek onder freelance postbezorgers 2007", uitgevoerd door TNS NIPO, gepresenteerd aan het Ministerie van Economische Zaken. Sandd ontvangt van haar postbezorgers een ruime voldoende (7,5) en het merendeel gaf aan het werk als postbezorger bij Sandd aan te bevelen aan vrienden en kennissen (86%).

Het onderzoek
In het kader van de liberalisering van de Nederlandse postmarkt op 1 januari 2008 heeft Sandd door TNS NIPO een onderzoek laten verrichten onder haar postbezorgers om de motivatie in kaart te brengen. Een aantal subvragen van het onderzoek waren:
- Waarom werkt men als postbezorger voor Sandd?

- Hoe tevreden is men met het werk als postbezorger?

- In hoeverre zou men het werken als postbezorger bij Sandd aanbevelen?
- Wat zijn de voor- en nadelen om als freelancer voor Sandd te werken? De respons van het onderzoek was, met 51% op bijna 5500 aangeschrevenen, zeer hoog te noemen.

Flexibiliteit
Wat opvalt is dat postbezorgers meer voordelen dan nadelen van het werken met een freelance contract opnoemen. De helft van de postbezorgers heeft de voorkeur voor het verrichten van de werkzaamheden op basis van een freelance contract. Veruit het grootste voordeel om als freelance postbezorger te werken voor Sandd is de flexibiliteit. Op de vraag "Wat is voor jou de reden om als postbezorger te werken voor Sandd?" werden bijverdiensten (53%), zelf je tijd indelen, lekker buiten zijn, gezond bezig zijn en invulling van vrije tijd als antwoorden gegeven. Als nadeel van het werken met een freelance contract werd genoemd dat je meer zelf moet regelen.

Rapportcijfer 7,5
Sandd ontvangt van haar postbezorgers gemiddeld een ruime voldoende als ze hun tevredenheid moeten uitdrukken in een rapportcijfer (7,5). Ruim de helft van de bezorgers geeft zelfs een 8 of hoger. Het meest tevreden is men met de informatievoorziening vanuit Sandd en het contact met de organisatie, gevolgd op de derde plaats door de inhoud van de werkzaamheden. De tevredenheid over Sandd vertaalt zich ook door het gegeven dat 86% van de postbezorgers werken bij Sandd bij vrienden en kennissen zou aanbevelen. TNS NIPO: "Dit is hoog te noemen". Bart Stomphorst, CEO Sandd: "Dit zijn geweldige cijfers. Met dit onderzoek laten we duidelijk zien dat er een behoefte in Nederland is naar flexibel werk, waar men zelf de tijd kan indelen, gezond buiten bezig kan zijn en op die manier wat kan bij verdienen. Dat maar liefst 94% van onze bezorgers ons waardeert met een (ruime) voldoende, geeft duidelijk aan dat Sandd goed in deze behoefte voorziet."

Over Sandd B.V.
Sandd is het op één na grootste postbedrijf van Nederland. Met vaste bezorgdagen, aantrekkelijke tarieven en betrouwbare dienstverlening bezorgt Sandd sinds 2001 geadresseerd drukwerk voor een uiteenlopende klantenkring van charitatieve instellingen tot postorderaars en van direct mails tot tijdschriften. De doelstelling van Sandd is een marktaandeel van 20-25% in 2011. Vanaf 1 januari 2008 zal de gehele postmarkt vrij zijn en zal Sandd ook briefpost mogen verzenden.


- EINDE BERICHT -





http://www.sandd.nl


Noot voor de redactie:

Achtergrondinformatie (