Ingezonden persbericht


Persbericht

Groener in de klas

~ de website Groener.nl brengt het milieu in het klaslokaal ~

Amsterdam, 20 november 2007 - De site Groener.nl wil ook de middelbare schooljeugd betrekken bij het vraagstuk rondom milieu en het klimaat. Daarom heeft zij, in samenwerking met Edutude, een toets ontwikkeld met vragen over de inhoud van de film 'The 11th Hour'. Deze bioscoopfilm over milieu en klimaat is onlangs in première gegaan en wordt gezien als de gedoodverfde opvolger van Al Gore's hit 'An Inconvenient Truth'.

De toets op Groener.nl stelt vragen over de menselijke consumptie en vervuiling en over de beschikbare technologie in de duurzame economie. Scholieren kunnen na het zien van de bioscoopfilm de toets invullen en zelf hun kennis testen over natuur, milieu en klimaat. De toets is ook toegankelijk voor volwassenen.

Groener.nl is voor het ontwikkelen van de toets een samenwerking aangegaan met Edutude uit Amsterdam, een organisatie die gespecialiseerd is in digitaal onderwijs. Edutude ontwikkelt de digitale leeromgeving Studieweb voor middelbare scholen en is gespecialiseerd in de ontwikkeling van digitaal lesmateriaal.

De toets over 'The 11th Hour' wordt zowel op Groener.nl ontsloten, als via Studieweb en is straks ook als losse toets te downloaden. Hiermee is het materiaal voor een brede doelgroep toegankelijk.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Groener.nl

Groener.nl is een site over duurzaamheid. Een online magazine over natuur, milieu, vervuiling, besparing en duurzaam consumeren in een groene lifestyle. Bezoekers worden geïnformeerd over hun eigen gedrag en lifestyle, in relatie tot natuur en milieu. Met het Energiedieet kunnen bezoekers zelf afvallen in hun CO2 uitstoot. Groener.nl is een uitgave van de afdeling Special Concepts. Deze afdeling richt zich op het ontwikkelen van nieuwe concepten ter uitbreiding van het ilse media netwerk. De concepten hebben als doel om in korte tijd actuele of trendgevoelige onderwerp en voor consumenten te behandelen en/of in te spelen op belangrijke trends in de maatschappij. Het portfolio van Special Concepts bestaat uit merken als Vakantie.bijlage.nl, Groener.nl, MijnMarktwaarde.nl en EasyDecember.nl.

Over ilse media groep

ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van websites, waaronder ilse.nl, Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl, SchoolBANK.nl en web-log.nl bereikt ilse media ca 70 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites Kaboem.nl, CU2.nl en de jongerenportalen van Yourscene.nl zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Daarnaast exploiteert ilse media de vrouwen- en woonsites van Sanoma Uitgevers en TVGids.nl, een website van Programmabladen AKN. Het hele ilse media netwerk heeft per maand ruim negenhonderd miljoen pageviews.

ilse media is onderdeel van Sanoma Uitgevers, met ruim 80 publiekstijdschriften en ruim 125 websites de grootste multimediale uitgever van Nederland

Meer informatie over de ilse media groep: www.ilsemedia.nl



Ingezonden persbericht