2C Usability wordt onderdeel van MetrixLab


ROTTERDAM, 20071120 -- 2C Usability vormt per heden een onderdeel van MetrixLab. MetrixLab, waarvan het hoofdkantoor gevestigd is in Rotterdam, is een internationale aanbieder van online onderzoeksdiensten. 2C Usability, bekend van usability en user experience onderzoek en de grootste onafhankelijke usability specialist van Nederland, wordt geïntegreerd met MetrixLabs `E-Business Performance Research' business unit. Dit onderdeel gaat geleid worden door de oprichters en managing partners van 2C, Wouter van den Berg en Bastiaan Klooster.

"Usability wordt een steeds belangrijker onderdeel van online marketing," zegt Han de Groot, CEO van MetrixLab. "Het budget dat besteed wordt aan usability neemt de komende jaren alleen maar toe. Een voorzichtige schatting laat zien dat alleen al in Europa het komende jaar meer dan 300 miljoen euro aan usability onderzoek wordt uitgegeven. Alleen al in de UK, een van de belangrijke markten van MetrixLab, geeft 72% van de bedrijven aan van plan te zijn de usability budgetten te gaan verhogen in de komende 12 maanden.

"Deze sterke trends geven het belang aan van deze overname. MetrixLab blijft investeren in de ontwikkeling van innovatieve online onderzoeksinstrumenten en methodieken, zodat de usability nog beter getest en verbeterd kan worden". Eén van de zaken waarin de kennis van MetrixLab en 2C Usability in de komende tijd duidelijk naar voren gaat komen, is de lancering van een zeer innovatieve online usability test. Dit maakt het mogelijk gebruikers op afstand te testen, op hun eigen pc in hun eigen omgeving".

"Het onderzoeken van de usability van website en online toepassingen is meer en meer integraal onderdeel van de online strategie van bedrijven. Daarnaast gaat er steeds meer aandacht uit naar de verbetering van de usability van mobiele toepassingen en interactieve TV. Een bedrijf als het onze moet altijd nieuwe en innovatieve manieren van onderzoek in kunnen zetten", aldus 2C Usability oprichter Wouter van den Berg. "Door onderdeel te worden van MetrixLab wordt het mogelijk onze leidende positie in usability onderzoek en advies verder uit te breiden. We kunnen klanten nu wereldwijd kennis en onderzoeksmethodieken bieden op een breed gebied: websites, interactieve TV, webapplicaties en mobiele toepassingen.

"Voor onze klanten is het een groot voordeel", aldus Bastiaan Klooster, managing partner van 2C Usability. "De combinatie van MetrixLab en 2C Usability biedt klanten de vertrouwde onderzoeks- en adviesmogelijkheden van hoge kwaliteit. Daarnaast kunnen we veel beter inspringen op de eisen die bedrijven aan een onderzoekspartner stellen: toegang tot internationale onderzoeksfaciliteiten, een veel groter en internationaal online panel (550.000 panelleden) en een uitgebreid palet innovatieve onderzoeksmethoden en instrumenten met een bewezen staat van dienst".

Over 2C Usability (www.2c.nl)
2C is marktleider op het gebied van usability onderzoek en advies en werkt voor meer dan 150 klanten, waaronder Fortis, KPN, ABN AMRO, diverse ministeries en andere overheidsdiensten, T-Mobile, Vodafone, UPC en Microsoft.

Over MetrixLab (www.MetrixLab.com)
MetrixLab biedt wereldwijd online onderzoeksdiensten, met een specialisatie in product ontwikkeling, brand marketing, E-business performance en klanttevredenheid. In de afgelopen jaren is MetrixLab uitgegroeid tot een van Europa's grootste en meest aansprekende online marktonderzoeksbureaus.

Met kantoren in Rotterdam, London, Hamburg, Parijs en Madrid en vanaf vandaag ook in Utrecht voert MetrixLab onderzoeken uit in 39 verschillende landen en werkt het voor 41 van de top 100 grootste merken van de wereld, zoals Microsoft, Philips, Unilever, Siemens, PespiCo en Canon.

MetrixLab verricht onderzoek naar online en cross media campagne effectiviteit, pretest online advertenties en onderzoekt concepten, prototypes, verpakkingen, customer communities, websites usability en klant en medewerkers tevredenheid.