Ingezonden persbericht


UPC en Amsterdams Uitburo winnen SponsorRing

'Uitmarkt 2007' beste in categorie Cultuur & Entertainment

Amsterdam, 23 november 2007 - UPC Nederland en het Amsterdams Uitburo zijn tot winnaars verkozen van de SponsorRing 2007 in de categorie Cultuur & Entertainment. De jury prees beide partijen voor de manier waarop zij samenwerken bij het ontwikkelen van nieuwe manieren om het culturele aanbod te promoten. Zo levert UPC, als partner van het Amsterdams Uitburo, een belangrijke bijdrage aan de collectieve marketing van cultuur.

De jury van de SponsorRing 2007 is van oordeel dat de samenwerking tussen het Amsterdamse Uitburo en hoofdsponsor UPC Nederland de Uitmarkt dit jaar een 'belangrijke en onderscheidende multimediale impuls had gegeven'. UPC zorgde ervoor dat 1,5 miljoen mensen thuis, via de reguliere uitzendingen en On demand, en via Uitmarkt TV niets hoefden te missen van het evenement.

UPC droeg met kennis, producten, infrastructuur en een financiële bijdrage bij aan het evenement. Met de sponsoring vergrootte het bedrijf de goodwill voor het eigen merk. Ook creëerde UPC een sympathiek platform om de eigen producten, zoals UPC Digitale TV en UPC broadband onder de aandacht van de vijfhonderdduizend bezoekers te brengen, aldus de jury.

"De Uitmarkt 2007 was als start van het culturele seizoen in alle opzichten een succes," aldus Pim Luiten, directeur van het Amsterdams Uitburo. "Vele culturele instellingen van Amsterdam werkten samen om een zo breed mogelijk cultuuraanbod te brengen. Door de samenwerking met UPC konden meer mensen dan ooit op verschillende manieren genieten van de aftrap van het nieuwe culturele seizoen."

De nieuwe locatie van de Uitmarkt, het Oostelijk Havengebied, was vanwege de grote afstanden tussen de verschillende podia een bijzondere uitdaging. Samen met het Amsterdams Uitburo ontwikkelde UPC een concept om alle podia zo innovatief mogelijk met elkaar te verbinden. Ronald van der Aart, Manager Public Relations bij UPC: "Hierbij hebben we de grenzen van de technische mogelijkheden opgezocht. Met onder meer Uitmarkt TV, opvallende informatiepunten en Uitmarkt On Demand hebben we laten zien hoe je als sponsor een project meerwaarde kunt geven."

Overige genomineerden
In de categorie Cultuur en Entertainment waren tevens bierbrouwers Dommelsch (100% Muziek), Grolsch (Lowlands), Orange (Orange Music) en SEAT (Auto Emocion) genomineerd.

Over het Amsterdams Uitburo
Het Amsterdams Uitburo (AUB) is de collectieve marketingorganisatie voor de culturele sector in Amsterdam en levert een bijdrage aan de promotie van het gehele culturele aanbod in Amsterdam. De organisatie - een stichting met een not-for-profit-structuur - heeft twee pijlers; enerzijds het informeren van het publiek over het culturele aanbod in Amsterdam (via verschillende diensten en producten) en anderzijds het stimuleren van kaartverkoop op een zo gemakkelijk en laagdrempelig mogelijke manier.

Over UPC Nederland
UPC Nederland, een toonaangevende aanbieder van televisie, breedband internet en vaste en mobiele telefoniediensten in Nederland, heeft 2,2 miljoen televisieklanten (waarvan 532.000 klanten met een abonnement op UPC Digital TV), 625.000 breedband internetklanten en 467.000 telefonieklanten (per 30 september 2007). UPC Nederland is een geconsolideerde dochteronderneming van Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK).

= = =