ZOOM.experience, het eerste evenement voor digitale fotografie

22/11/2007 13:43



IDG Nederland



Zoom.nl presenteert aankomend weekend in de Jaarbeurs Utrecht het eerste consumentenevenement van Nederland over digitale fotografie. De ZOOM.experience biedt een gevarieerde mix van spectaculaire fotomomenten, leerzame workshops en interessante productpresentaties. Van de beginnende consument tot aan de vergevorderde amateur, er is voor ieder wat wils.

Met de aansprekende activiteiten kan de bezoeker direct aan de slag om mooie foto's te maken tijdens de ZOOM.experience. Zo geeft wereldkampioen inline-skating Sven Boekhorst spectaculaire demonstraties op een gigantische skatebaan, vliegen acrobaten hoog door de lucht en leert men alles over onderwaterfotografie in de reusachtige watertank. Er vinden doorlopend interessante workshops over fotografie en fotobewerking plaats, die gratis zijn bij te wonen.

Talenten worden ontdekt tijdens de portfolio-reviews waarbij deelnemers eigen werk presenteren aan de jury. De beste fotograaf verdient een portfolio in maar liefst twee aansprekende fototijdschriften. Ook kunnen bezoekers gratis hun foto's laten afdrukken op de diverse printeilanden. Natuurlijk zijn alle grote merken vertegenwoordigd op de ZOOM.experience, en wordt de bezoeker bijgepraat over de nieuwste ontwikkelingen op fotografiegebied.

Verder wordt een fotowedstrijd georganiseerd met fantastische prijzen. Op zondag wordt de Digitaal fotograaf van het jaar 2007 bekend gemaakt na een spannende fotowedstrijd die het gehele jaar heeft gelopen.

Meer informatie over de ZOOM.experience is te vinden op www.zoomexperience.nl. De entreeprijs bedraagt 15 euro. Openingstijden: zaterdag 24 november en zondag 25 november van 10:00 uur tot 18:00 uur.

Over Zoom.nl
Zoom.nl, een uitgave van IDG Nederland, is Nederlands grootste platform voor digitale fotografie en video. Zoom.nl, kent een unieke wisselwerking tussen website, tijdschrift en video-dvd. De online diensten zijn de spil en bieden bezoekers een platform waar zij foto's kunnen delen, bekijken, beoordelen en becommentariëren. Het tweemaandelijkse tijdschrift geeft als verlengstuk van de site bezoekers een leidende rol in de inhoud. Zo worden voor elke uitgave meer dan honderd lezersfoto's gebruikt bij cursussen, interviews en workshops. Zoom.nl neemt daarmee een unieke positie in het bladenlandschap in. Geen enkel Nederlands tijdschrift betrekt de doelgroep zo actief bij de samenstelling van de inhoud. Met een betaalde oplage van 49.570 exemplaren (bron: HOI Q2 2007) is Zoom.nl met afstand marktleider in het segment fotobladen. De online community van Zoom.nl bestaat inmiddels uit meer dan 30.000 actieve, geregistreerde leden.

Over IDG
IDG Nederland is een vestiging van de International Data Group (IDG), 's werelds meest toonaangevende multimediabedrijf in de ICT-branche. IDG wordt gekenmerkt als een webcentric company met meer dan 450 websites. Meer dan 140 miljoen mensen lezen één of meer van IDG's 300 ICT-tijdschriften en -kranten, die in 85 landen worden uitgegeven. Andere producten en diensten die IDG wereldwijd aanbiedt, zijn 470 onderzoekprogramma's voor verschillende (ICT) marktsegmenten en de organisatie van 750 technologie gerelateerde beurzen en conferenties. Meer informatie over IDG en IDG Nederland treft u aan op www.idg.com en www.idg.nl.





http://www.zoom.nl