Hélen Hoebe gekozen tot Telefoniste van het jaar 2007

28/11/2007 11:18



SPARQ



"Glimlachende duizendpoot is ware ambassadrice"

Amstelveen, november 2007 Hélen Hoebe van Van 't Riet Assurantie Advies in Heerhugowaard is de nieuwe Telefoniste van het jaar. Vol trots ontving de beste telefoniste van Nederland de felbegeerde titel en de Plantronics Golden Headset Award. Klantcontactspecialist SPARQ tekende ook deze keer weer voor de organisatie van de verkiezing. Het 5-jarig verkiezingsfeest vond plaats in Fort St. Gertrudis in Geertruidenberg in aanwezigheid van ruim 150 telefonistes en hun managers.

De jury over Hélen: "De eerste prijswinnaar is de enige genomineerde die bij alle mystery calls uitmuntend scoort. En ook tijdens de mystery visits toont zij aan dat zij een ware ambassadrice is voor het vak telefoniste/receptioniste. Uit de vele aanmeldingen door collega's en klanten blijkt dat zij een echte duizendpoot is. Zij beheerst haar vak tot in de finesses. De beller wordt op zijn wenken bediend en bij ieder telefoongesprek is de glimlach hoorbaar in haar stem".

Driemaal is scheepsrecht
Na twee keer eerder in de top 3 te zijn geëindigd is Hélen er dit jaar in geslaagd de hoofdprijs te veroveren. De consistentie van haar optimaal presteren blijkt uit de 3e plaats in 2004, de 2e plaats in 2005 en nu de verkiezing tot Telefoniste van het jaar 2007. Naast de titel en award mocht Hélen ook de hoofdprijs, een wit- en geelgouden diamanten ring van Schaap en Citroen in ontvangst nemen.

Op de 2e plaats eindigde Henriëtte Ligtenberg van Isolectra in Capelle aan den IJssel. 3e Prijswinnares werd Esmée van Wonderen van Rodamco Europe in Amsterdam. De jury roemde beiden om hun professionaliteit, hulpvaardigheid en betrokkenheid. Ze leveren een topprestatie die aanvoelt als een warme deken.

Achtergrondinformatie

Het doel van de verkiezing
De rol van de telefoniste wordt steeds belangrijker. Niet alleen is zij bepalend voor de eerste indruk van het bedrijf, ook het imago van een organisatie wordt door de telefoniste versterkt. Zeker in deze tijd waarin service en klantvriendelijkheid sleutelwoorden zijn. Die belangrijke positie rechtvaardigt een verkiezing als Telefoniste van het jaar. Ook omdat vreemd genoeg de telefoniste nog steeds niet die aandacht en waardering krijgt die ze verdient.

De verkiezing van 2007
Uit ruim 500 aanmeldingen koos de jury 64 genomineerden. Deze telefonisten (waaronder 3 mannen!) werden vervolgens anoniem gebeld en bezocht. Op basis van deze zogenaamde mystery calls en visits vond de uiteindelijke selectie van de 3 winnaars plaats.

De organisatie
De organisatie van de verkiezing is in handen van SPARQ, specialist op het gebied van klantcontact voor telefoon-/receptieposten, gastvrouwdiensten, facilitaire servicedesks en contact centers. Het evenement wordt mede mogelijk gemaakt door DHL Global Mail / Selekt Mail, MaXXus en Plantronics.

De jury
De volgende experts vormen de jury van Telefoniste van het jaar 2007: Mirela Belkoski (MaXXus Communications)
Karin Dirkzwager, Telefoniste van het jaar 2006 (De Vos Groep) Xander Kupers (Plantronics)
John Kuiper (DHL Global Mail / Selekt Mail Nederland)
Jos Mittelmeijer (Quality Support)

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.nl) en zichtbaar op www.perssupport.nl.





http://www.telefonistevanhetjaar.nl

http://www.sparq.nl/