Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Energie:direct - chat met websitebezoekers leidt tot meer conversie

Amsterdam, 28 november 2007 Energie:direct, de online aanbieder van energie, biedt websitebezoekers de mogelijkheid om met een medewerker te chatten. Met de chattoepassing van LiveCom wil energie:direct haar toegankelijkheid vergroten.

Energie:direct is de grootste online energieleverancier van Nederland. Door klanten via het internet toegang te geven tot hun eigen gegevens kan energie:direct energie voor een lagere prijs aanbieden. Het online zakendoen zorgt er ook voor dat persoonlijk contact vaak achterwege blijft. Daarom heeft energie:direct gekozen voor de chattoepassing van Livecom.

Deze chattoepassing maakt het mogelijk om direct in contact te komen met een medewerker van energie:direct. De websitebezoeker hoeft vooraf niets te downloaden of te installeren en met één druk op de knop wordt het chatvenster geopend en de dialoog gestart.

Chris van Vulpen is Channel Manager bij energie:direct. Hij is blij met de chat: Ik had op websites van banken al gezien dat de chat bestond en had daar goede ervaringen mee. Het is een zeer vriendelijke dienst. Als consument kun je alle vragen stellen, je krijgt direct antwoord, het is persoonlijk, maar toch anoniem. Het maakt ons toegankelijker.

LiveCom speelt met deze toepassing in op een behoefte bij online dienstverleners die op laagdrempelige wijze bereikbaar willen zijn voor klanten. Naast de chat levert LiveCom ook rapportagetools waardoor het inzicht in de website en het gedrag van de bezoekers verbetert.

De conversie van een serieuze chat naar een klant bedraagt bij energie:direct momenteel 11 procent. Deze conversie ligt hoger dan bij calls. Voor klanten gebruiken we ook een interne chat. Deze wordt ook op prijs gesteld , aldus Chris van Vulpen.

Over LiveCom

LiveCom is in Nederland marktleider op het gebied van live (klant)communicatie en online conversie oplossingen. De conversieoplossingen maken het voor bedrijven mogelijk om online bezoekers te identificeren en pro-actief te benaderen en daarmee de verkoop, de klanttevredenheid en het vertrouwen te verbeteren terwijl gelijktijdig kosten worden bespaard. Klanten waaronder ABN Amro, ANWB, Interpolis, Fortis ASR, OHRA, Postbank en Wehkamp hebben de LiveCom producten en oplossingen geïmplementeerd om het rendement van hun marketing en e-commerce investeringen sterk te verhogen.

De oplossingen van LiveCom kenmerken zich door een gebruiksvriendelijke, volledig web based gebruikers interface en een hoge toegankelijkheid, stabiliteit en betrouwbaarheid. Zo biedt LiveCom de enige live business chat toepassing die iedereen zonder plugins kan gebruiken. Het brede aanbod van verschillende communicatiekanalen en optionele modules zoals video- en spraakcommunicatie, het delen van webformulieren en webpagina s, het meten van bezoekerconversies en integraties met bestaande e-commerce en CRM toepassingen maakt de propositie van LiveCom uniek. Voor meer informatie, zie www.livecom.net

Meer informatie voor de pers

Maartje van Oeveren

Lubbers & De Jong

T: 020 421 0565

F: 020 638 8417

E: Maartje@l-dj.nl