Ingezonden persbericht


Persbericht

PIM Marketing Literatuur Jaarprijs 2007 uitgereikt aan Ron Cijs en Herwin van den Berg

Amsterdam 27 November 2007 - De PIM Marketing Literatuur Jaarprijs 2007 is gewonnen door Ron Cijs en Herwin van den Berg met het boek 'The Trade Marketing Dimension'.

Het boek heeft met name gescoord op de praktische toepasbaarheid en toegevoegde waarde voor het vak. Het geeft heel goed inzicht in de wereld van retail en hoe daar als marketeer strategisch in te opereren. Ook is het speelveld goed gedefinieerd en is de trademarketing terminologie goed op een rij gezet. De jury beschouwt het trade marketing strategy model als een aanwinst van de marketing gereedschapskist. Het boek leent zich uitstekend als studieboek bij diverse marketingopleidingen.

Het boek (ISBN 978 905261 527 1, 190 pagina's) voldeed als beste aan de beoordelingscriteria: Wat is vernieuwend, wat is de praktische toepasbaarheid (ook praktijkvoorbeelden), de toegevoegde waarde voor het vak (herhaling van zetten?), cases & praktijkvoorbeelden, opbouw, structuur & toegankelijkheid (heldere uitzetting) en vormgeving.

Bestellen:

The trade marketing dimension / druk 1
The trade marketing dimension / druk 1
Cijs, R. & Van den Berg, H


Criteria PIM Marketing Literatuurprijs

Als eerste criterium voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2007 geldt dat de auteur nieuwe inzichten in de ontwikkeling en vernieuwing van marketing dient te geven. Daarnaast moet het boek in de tweede helft van 2006 of later zijn gepubliceerd, vanuit het Nederlandstalige marketingvakgebied zijn ontstaan en inhoudelijk een duidelijk raakvlak met marketing en sales hebben.

Jury

De onafhankelijke jury van de PIM Marketing Literatuurprijs 2007 wordt voorgezeten door:


- Drs. Hans Molenaar (Voorzitter Platform Innovatie in Marketing)

Juryleden zijn:


- Prof.dr. Ruud Frambach, hoogleraar marketing aan de Vrije Universtitet Amsterdam.


- Prof.dr.ir. Sicco Santema (hoogleraar TU Delft)


- Ir. T. de Boer (Pleon)


- Drs. Arend-Jan Nijhuis (ING)


- Kai Doornink (hoofdredacteur vakblad ITcommercie)


- Luuk Ros (hoofdredacteur Marketing Tribune)


- Drs. Wil Wurtz (voorzitter CRM Association)

De belangrijkste reden voor het introduceren van PIM Marketing Literatuurprijs is de aandacht vestigen op kwalitatief goede en vernieuwende Nederlandse marketing publicaties die een bijdrage leveren aan de verdere ontwikkeling van het marketing vakgebied.

Over PIM - Platform Innovatie in Marketing-: Het Platform voor Innovatie in Marketing (PIM) is een kennisnetwerk op het commerciële vakgebied. PIM is een vereniging met als doel: Innoveren van het commerciële vakgebied en het delen en verspreiden van kennis die leidt tot het vergroten van de marketing- en verkoopeffectiviteit.