Persbericht

Amsterdam, 28 november 2007

Orange Business Services consolideert mobiele diensten van Solvay

Managed Mobile Services biedt Solvay oplossing voor Unified Messaging

Orange Business Services gaat een Blackberry-park leveren aan chemieconcern Solvay. Orange Business Services biedt binnen de overeenkomst een totaalservice met onder meer gebruiksklare Blackberry's. Deze toestellen, die mobiele telefonie, e-mailverkeer en internettoegang mogelijk maken, worden geconfigureerd volgens het concept van Managed Mobile Services. Orange Business Services zal Blackberry-terminals voor verscheidene landen leveren, configureren en beheren. 250 toestellen zijn inmiddels geleverd.

Orange Business Services zal het beheer van de mobiele toestellen van Solvay aanzienlijk vereenvoudigen. Gecentraliseerd beheer beperkt het aantal contracten dat met de mobiele operators moet worden gesloten en biedt zo een veel duidelijker overzicht van de toestellen die in omloop zijn en de wijze waarop ze gebruikt worden. Orange Business Services heeft bovendien speciaal voor de Solvay-medewerkers een Europese helpdesk opgericht. Gebruikers van de mobiele dienst zijn daardoor verzekerd van een uniform serviceniveau, ongeacht de plek waar ze zich bevinden en het mobiele netwerk dat ze daar gebruiken.

In 2004 realiseerde Orange Business Services al een infrastructuur voor Solvay voor de centralisatie van het elektronische berichtensysteem. De oplossing, met de naam SOLMAIL , groepeert alle mailboxen van de medewerkers in de twee datacenters in Frankrijk en de Verenigde Staten. Met meer dan 29.000 medewerkers in 50 landen op vier continenten heeft Solvay in totaal bijna 20.000 e-mailgebruikers.

Benoît Tuerlinckx, eWorkplace Services Manager, Solvay Information Services: "Wij hebben Orange Business Services geselecteerd omwille van hun grote flexibiliteit. Het spreekt voor zich dat een project van een dergelijke complexiteit wordt toevertrouwd aan een ervaren specialist die in staat is om deze voor ons cruciale dienst integraal te implementeren."

Over Orange
Orange is het belangrijkste merk van France Telecom, één van s werelds leidende telecom operators. France Telecom bedient meer dan 163 miljoen klanten op vijf continenten (in 220 landen), waarvan tweederde Orange klant is. De groep had een geconsolideerde omzet van 51,7 miljard euro in 2006 (25,9 miljard euro voor het eerste semester van 2007).

Het in juni 2005 geïntroduceerde NExT programma (New Experience in Telecommunications) stelt de France Telecom Group in staat om haar transformatie tot een geïntegreerde operator voort te zetten en de referentie te worden voor nieuwe telecommunicatiediensten. In 2006 werd Orange het enige merk voor internet, televisie en mobiele diensten van de France Telecom Group in het merendeel van de landen waar het bedrijf opereert. Orange Business Services werd de banner voor wereldwijde zakelijke diensten. France Telecom is in Europa de derde mobiele operator en de nummer één aanbieder van breedband internetdiensten. Wereldwijd is het bedrijf één van de marktleiders op het gebied van telecommunicatiediensten voor multinationals. France Telecom (NYSE:FTE) is genoteerd aan de Euronext te Parijs en de New York Stock Exchange.