Internetverzekeraar Ditzo gesommeerd reclameposters te verwijderen

30/11/2007 12:02



Ditzo



Zeist, 30 november 2007 - Internetverzekeraar Ditzo is door Achmea gesommeerd de abriposters te verwijderen, die onderdeel uitmaken van de landelijke reclamecampagne van de nieuwe verzekeraar. Deze zouden inbreuk maken op het merkenrecht. Wanneer Ditzo geen gehoor geeft aan deze oproep zullen er vervolgstappen genomen worden heeft Achmea aangekondigd, moedermaatschappij van Centraal Beheer en FBTO.

Ditzo zal de posters niet verwijderen, aldus directeur Ronald van Lier. "Het is duidelijk dat wij er niet op uit zijn om het merk van Achmea te kopiëren. Integendeel, we willen juist laten zien dat we anders zijn, met een knipoog weliswaar." Op de posters meent Achmea het beeldmerk van verschillende verzekeraars te herkennen, waaronder haar eigen, met de tekst 'Datzo'. Datzo is de tegenhanger van Ditzo; doet moeilijk bij schade uitkeren, heeft geen mogelijkheid om per direct op te zeggen en is vaag naar consumenten over waar ze nu precies voor verzekerd zijn.

Bij Ditzo draait alles om flexibiliteit; dekkingen kun je zelf dagelijks aan- of uitzetten, je kunt je verzekering per dag beëindigen en na een aanrijding wordt je auto gehaald en je leenauto gebracht, waar je maar wilt. Met de Sorry Service krijgen automobilisten die door een Ditzo-verzekerde worden aangereden naast een excuus-bloemetje dezelfde service als de Ditzo-verzekerde, waardoor ze de schade niet zelf hoeven af te handelen. "Consumenten hebben aangegeven dat ze vooral een persoonlijke benadering erg missen. We hebben onze producten samen met die consumenten ontwikkeld. Zij hebben ons gezegd: als jullie dit zo gaan doen, dan kunnen we ons bij jullie fatsoenlijk verzekeren.", legt van Lier uit. "Zo zijn we op het idee gekomen van de reclameposters. Als de consument ons als Ditzo ziet, dan beschouwen ze anderen als Datzo."

Het assortiment van Ditzo bestaat momenteel uit autoverzekeringen en zal binnen zeer korte termijn uitgebreid worden met schadeverzekeringen voor woonhuis, inboedel en aansprakelijkheid. Net als bij de autoverzekering zijn ook bij de ontwikkeling van deze producten consumenten actief betrokken.





http://www.ditzo.nl