LiveShop onderzoekt verleggen focus naar internet en Digitale TV

30/11/2007 17:41



LiveShop



Amsterdam/Almere - 30 november 2007 - LiveShop gaat onderzoeken of een gewijzigd zendermodel met een combinatie van internet en digitale TV haalbaar is. Inmiddels is duidelijk geworden dat LiveShop in zijn huidige vorm financieel niet houdbaar is. Bekeken wordt daarom of LiveShop in een andere vorm kan worden doorgezet.

LiveShop is een 24 uurs TV kanaal dat via de kabel zowel analoog als digitaal is te ontvangen. Analoge doorgifte van dit 24 uurs kanaal is voor LiveShop relatief duur en ineffectief gebleken. Omdat dit relatief nieuwe kanaal op veel analoge TV's nog niet voorgeprogrammeerd is, levert dit te lage kijkdichtheden op. Digitale TV heeft het voordeel dat de zender simpel te vinden is via de EPG (Elektronische Programma Gids).

LiveShop heeft de afgelopen maanden de focus verlegd van een veilingmodel naar een model met vaste prijzen, aangezien dit beter blijkt aan te slaan bij de consument. De focus ligt daarbij met name op de vrouwelijke consument met een product assortiment waarin sieraden, cosmetica en modeaccessoires de hoofdrol spelen.

In de nieuwe plannen zal naast een eigen digitaal kanaal de website een meer prominente plek krijgen in de verkoopstrategie. De vernieuwde website wordt per midden december, voor de Kerst, gelanceerd. In de maanden daarna zal de site verder worden uitgebouwd naar een webwinkel met een sterke verbinding met het digitale televisiekanaal.

De relaties en medewerkers van LiveShop zijn inmiddels over de nieuwe plannen geïnformeerd.