Gemeente Zoetermeer

Meldpunt Toegankelijkheid klaar voor gebruik

Het meldpunt Toegankelijkheid werkt vanaf 1 december. Dit betekent dat de meldingen over toegankelijkheid als apart onderdeel in het meldingen- en klachtensysteem (Melddesk) worden opgenomen. Het gaat om meldingen over toegankelijkheid van gemeentelijke gebouwen, niet-gemeentelijke gebouwen, doorgang op straat en bij festiviteiten.

Deze meldingen kunnen op verschillende manieren bij het meldpunt worden aangegeven:

per e-mail meldingenenklachten@zoetermeer.nl

per telefoonnummers 079-346 9000 (24 uur per dag, 7 dagen per week) en 0800-346 9000 (gratis en alleen tijdens kantooruren)

per formulier meldingen en klachten in de centrale hal van het Stadhuis

per formulier meldingen en klachten op www.zoetermeer.nl, onder gemeentelijke dienstverlening

via de wijkposten. De melder hoort binnen tien werkdagen wat er met de melding wordt gedaan. Afhankelijk van de aard van de melding, wordt deze of meteen opgepakt of meegenomen in de reguliere onderhoudswerkzaamheden. Bij de meldingen waar de rol van de gemeente niet uitvoerend maar bemiddelend is, kan het resultaat wat langer op zich laten wachten. Bijvoorbeeld als het om andermans eigendom gaat. Ook in dit geval wordt de melder op de hoogte gehouden.

Frank Speel, wethouder zorg en toegankelijkheid, zegt hierover: `Ik ben blij dat het meldpunt er is. Vanaf nu komen alle meldingen over toegankelijkheid in een centraal systeem binnen. Dit maakt de registratie overzichtelijk waardoor de stappen voor de afhandeling ook duidelijker zijn. Over een jaar kijken we of deze manier van registreren bevalt.'