Invoering WMO


Bijeenkomst "Wet maatschappelijke ondersteuning en diversiteit"

Op 12 december 2007, vanaf 9.00 uur tot en met 14.00 uur, organiseert FORUM, Instituut voor Multiculturele Ontwikkeling in Utrecht een bijeenkomst voor gemeenten, Wmo raden, allochtone vrijwilligersorganisaties en cliënten en patiëntenorganisaties, over de Wet maatschappelijke ondersteuning en de participatie van allochtonen. Naast sprekers van het ministerie van VWS en enkele gemeenten, zullen ook projectleiders van succesvolle en inspirerende projecten presentaties geven.

Het doel van deze bijeenkomst is om de deelnemers de gelegenheid te geven van elkaar te leren als het gaat om het bevorderen van de participatie van allochtonen binnen de Wmo. Verder is deze bijeenkomst uitermate geschikt om kennis uit te wisselen en te netwerken. Daarnaast willen wij deze bijeenkomst gebruiken om een aantal succesvolle projecten te presenteren.

Programma

9.00 uur - 9.30 uur ontvangst

9.30 uur - 9.35 uur opening door de dagvoorzitter Marijke Priester, stafadviseur FORUM

9.35 uur - 9.45 uur inleiding en welkom door Petra Hoogerwerf, Raad van Bestuur FORUM

9.45 uur - 10.05 uur "Wmo en de diversiteit in de burgerparticipatie" door de projectleider Wmo van het ministerie van VWS, Bert Holman

10.05 uur - 10.20 uur "Dicht bij alle burgers" door wethouder Sultan Günal-Gezer, gemeente Uden

10. 20 uur - 10.35 uur "Weken aan .... een sterke samenleving" door wethouder Roeland Geertzen, gemeente Culemborg

10 35 uur - 11.05 uur paneldiscussie en gelegenheid tot het stellen van vragen uit de zaal o.l.v. de dagvoorzitter

11.05 uur - 11.15 uur Korte pauze

11.00 uur - 11.20 uur Presentatie 1: Project `Onze Hoop' door Ahmed el Mesri (voorzitter Assadaaka) en Arthur Vreede (Amsterdams Platform voor Cliënten en Patiënten)

11.20 uur - 11.40 uur Presentatie 2: project thuishuis voor allochtone ouderen Eindhoven door Jan Ruyten (directeur Thuis in Welzijn)

11.40 uur - 12.00 uur Presentatie 3: project woonatelier Zwijndrecht Noord door Rein Sohilait (beleidsmedewerker FORUM) en Pauline van Dijk (consulent woningbouwcorporatie FORTA).

12.00 uur - 12.45 uur zaaldiscussie onder leiding van dagvoorzitter

12.45 uur - 12.55 uur reflectie, tips en aanbevelingen door Bert Holman

12.55 uur - 13.00 uur afsluiting door de dagvoorzitter

13.00 uur - 14.00 uur lunchen, netwerken en gelegenheid tot bezoeken informatiestands van diverse projecten.

Graag verzoeken wij u digitaal aan te melden voor deze bijeenkomst. Doe dat snel, want er is maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Hier vindt u het digitale aanmeldingsformulier (link naar website Forum)