SAP lanceert nieuwe generatie Customer Relationship Management
SAP CRM 2007 meest complete CRM-oplossing door uitgebreide functionaliteiten
en revolutionaire gebruiksvriendelijkheid
's-Hertogenbosch - 12 december 2007 - SAP lanceert de nieuwste versie
van haar Customer Relationship Management oplossing: SAP CRM 2007.
Naast diverse nieuwe functionaliteiten, heeft SAP CRM 2007 een
revolutionair nieuwe gebruikersinterface, die de strijd aan kan met de
nieuwste online portals. De applicatie is een essentieel onderdeel van
de SAP Business Suite en is in samenwerking met toonaangevende klanten
en partners ontwikkeld.
Customer Relationship Management (CRM) draait niet langer alleen maar
om het verbeteren van verkoop, service en marketing. In een wereld
waarin informatie "only one click away" is, waarin producten
gemakkelijk te verpersoonlijken zijn en waarin de margedruk toeneemt,
is het van groot belang om te kunnen beschikken over een alles
overkoepelende oplossing.
"SAP CRM 2007 is de meest complete oplossing in de markt en de enige
waarbij het niet nodig is om compromissen te sluiten ten aanzien van
gebruiksvriendelijkheid, flexibiliteit of functionaliteit. Deze nieuwe
versie omhelst alles waar CRM zich mee bezig houdt: marketing, sales,
service en e-commerce, gebruik makend van een interface die nog nooit
zo toegankelijk is geweest", aldus Jacques Moolhuijsen, Solution Sales
Executive CRM bij SAP Nederland.
Met SAP CRM 2007 ontwikkelt CRM zich van een
functie-automatiseringstool tot een flexibel en op de gebruiker
gericht, end-to-end business proces platform. Een dynamische nieuwe
gebruikersinterface zorgt ervoor dat de gebruiker gemakkelijk toegang
heeft tot alle relevante informatie om hun klanten op de best
mogelijke manier te kunnen ondersteunen. Daarnaast zijn er in de
nieuwste versie een aantal nieuwe functionaliteiten toegevoegd:
* Flexibele multi-channel customer service - SAP Business
Communications Management software combineert
communicatietechnologieën en SAP CRM om traditionele callcenter
processen uit te breiden over de gehele organisatie, inclusief
gedetacheerde medewerkers en experts op welke locatie dan ook.
* Maximaliseren van de waarde van iedere interactie - SAP Real-Time
Offer Management software geeft verregaande inzichten in iedere
klantinteractie en ieder voorstel om klantrelaties zo winstgevend
mogelijk te maken.
* Optimaliseren van marketing en promotionele uitgaven - SAP heeft
haar oplossingen voor trade promotions management (TPM) en
marketing development funds (MDF) sterk uitgebreid om klanten te
helpen zoveel mogelijk rendement te halen uit de promotionele
uitgaven, alsmede het verzekeren van een beter inzicht en meer
controle op end-to-end budgetten en claims processen.
SAP CRM helpt op dit moment al klanten, zoals Intel en Adobe, bij het
bereiken van een compleet beeld van hun klanten en het verbeteren van
groeimogelijkheden en klantervaringen.
Over SAP Customer Relationship Management
SAP biedt marktleidende customer relationship management (CRM)
oplossingen, gebaseerd op enterprise servicegeoriënteerde
architectuur, die bedrijven helpt bij het bereiken van nieuwe groei,
het behouden van flexibiliteit en verwerven van operationele
efficiency. SAP levert met de SAP CRM applicatie toonaangevende
front-office capaciteiten en maakt end-to-end, branchespecifieke
processen mogelijk. De software helpt bedrijven bij het ondersteunen
van hun werknemers met real-time informatie en analyses die zij nodig
hebben om inzicht te krijgen in klantgedrag, om nieuwe klanten te
werven, om de klantloyaliteit te vergroten en om langdurige relaties
met klanten op te bouwen. SAP CRM is één van de kernapplicaties in de
SAP Business Suite, die is gebouwd op de SAP NetWeaver architectuur.
Over SAP
SAP is wereldwijd marktleider in bedrijfssoftwareoplossingen. Met deze
oplossingen bedient SAP zowel kleine en middelgrote bedrijven als
grote internationale ondernemingen. Met behulp van oplossingen van SAP
verbeteren bedrijven overal ter wereld hun relaties met klanten en
partners, stroomlijnen zij hun bedrijfsvoering en bereiken zij
aanzienlijke efficiencyverbeteringen binnen hun toeleveringsketens en
bedrijfsprocessen. SAP NetWeaver, het open integratie- en
applicatieplatform voor op webservices gebaseerde applicaties, vormt
hiervoor de basis. SAP heeft momenteel 25 branchespecifieke
oplossingen voor markten variërend van high tech industrie en retail,
tot overheidsinstellingen en financiële instellingen. Op dit moment
gebruiken meer dan 38.400 bedrijven verspreid over meer dan 120 landen
software van SAP. Het totale aantal SAP installaties is wereldwijd
gestegen tot boven 100.600. SAP heeft dochterondernemingen in meer dan
vijftig landen. Het bedrijf is genoteerd aan een aantal beurzen,
waaronder de beurs van Frankfurt en de NYSE onder het symbool 'SAP'.
Bezoek ook: www.sap.com/community/netherlands
* SAP definieert het begrip 'bedrijfssoftware' als oplossingen voor
Enterprise Resource Planning (ERP) en bijbehorende applicaties, zoals
Supply Chain Management (SCM), Customer Relationship Management (CRM),
Product Lifecycle Management (PLM) en Supplier Relationship Management
(SRM).
---
SAP