DSM


Published: 14:15 12.12.2007 GMT+1 /Source: DSM N.V. /AEX: DSM /ISIN: NL0000009827

DSM wordt Innovatiepartner van het Zwitserse schermteam

DSM maakt vandaag bekend dat de onderneming officieel sponsor wordt van het Zwitserse schermteam. DSM zal het team, onder leiding van Marcel Fisher die in 2004 in Athene Olympisch goud won, ondersteunen in de aanloop naar de Olympische Zomerspelen in Beijing.

Daarmee treedt dit schermteam van topniveau toe tot het DSM's Unlimited Sports Team. DSM is al innovatiepartner van de twee beste Nederlandse zeilteams in de 470-klasse, het Nederlandse herenvolleybalteam, polsstokhoogspringer Rens Blom en Paralympisch rolstoeltennisster Sharon Walraven.

Met de inlijving van het Zwitserse schermteam in het Unlimited Sports Team krijgt DSM's betrokkenheid bij de sportwereld gaandeweg een internationaal karakter. Jan Zuidam, vice-voorzitter van de Raad van Bestuur van DSM en voorzitter van DSM's Olympische Stuurgroep, gaf het volgende commentaar: "Het Zwitserse schermteam bestaat uit ambitieuze en succesvolle sportmannen en -vrouwen die zich momenteel voorbereiden op de Olympische Spelen in Beijing in 2008. Ik heet hen van harte welkom in ons DSM Sports Team. Door middel van innovaties op het gebied van materialen en voeding zullen wij nauw met hen samenwerken op weg naar succes."

De Zwitserse schermtraditie gaat terug tot omstreeks 1463. De vele medailles die Zwitserse schermers hebben gewonnen tijdens internationale competities en de Olympische Spelen hebben de sport een imago van duurzaamheid en innovatie verschaft. Het Zwitserse schermteam is een belangrijke medaillekandidaat voor de Spelen in Beijing in 2008.

Woordvoerder Andreas Moser van het Zwitserse schermteam gaf het volgende commentaar: "Het Zwitserse schermteam is zeer trots op deze sponsoringovereenkomst met DSM. De Zwitserse schermsport staat voor precisie, snelheid, elegantie en concentratie en sluit daarmee naadloos aan bij de kernboodschappen van DSM op het gebied van bijvoorbeeld duurzaamheid en innovatie. Deze ondersteuning vergroot onze kansen op succes en we verheugen ons op een vruchtbare samenwerking met DSM."

DSM en sport
In de sport gaat het om het leveren van topprestaties, dag in, dag uit, om passie, ambitie, de wil om de beste te zijn, jezelf continu te verbeteren en teamwork. Voor DSM vertegenwoordigt sport daarmee een aantal van de kernwaarden van het bedrijf. Net zoals sporters is DSM voortdurend zijn grenzen aan het verleggen, kortom: Unlimited. DSM. Innovatie is een van de belangrijkste speerpunten van de strategische koers van DSM. Hetzelfde geldt voor de sport: innovaties op het gebied van voeding en materialen kunnen net dat verschil maken tussen winst en verlies. Innovation is our SportTM is dan ook een logische titel voor het programma van DSM op het gebied van sport.

DSM en NOC*NSF zijn sinds 2001 'Partners in Sport'. In de aanloop naar Beijing 2008 zijn de inspanningen op het gebied van sport en innovatie verder geïntensiveerd waarmee DSM een belangrijke bijdrage hoopt te kunnen leveren aan het succes van de Olympische equipe tijdens de Zomerspelen in 2008.

DSM
DSM creëert innovatieve producten en diensten op het gebied van Life Sciences en Materials Sciences die bijdragen aan de kwaliteit van het leven. DSM's producten en diensten worden wereldwijd gebruikt in een breed scala van eindmarkten en toepassingen die het leven gezonder, duurzamer en aangenamer maken. Voorbeelden van eindmarkten zijn voedings- en gezondheidsproducten voor mens en dier, producten voor persoonlijke verzorging, geneesmiddelen, auto's, coatings en verf, elektrotechnische en elektronica-producten, producten voor persoonlijke bescherming en producten voor de bouw. DSM's strategie, Vision 2010 - Building on Strengths, is gericht op versnelde winstgevende en innovatieve groei van de specialty-activiteiten van de onderneming. De pijlers van deze strategie zijn marktgedreven groei en innovatie, uitbreiding in opkomende economieën en operational excellence. DSM heeft een jaaromzet van bijna EUR 9 miljard en biedt werk aan zo'n 22.000 mensen wereldwijd. De onderneming heeft vestigingen in Europa, Azië, Noord- en Zuid-Amerika, Afrika en Australië. Meer informatie over DSM is te vinden op www.dsm.com




DSM