KPN NV

KPN versterkt zijn positie in het MKB met nieuwe retailformule | | |

|                                              |                              |
KPN start medio 2008 een nieuwe retailformule voor het MKB. In de nieuwe zakelijke vestigingen krijgen ondernemers service en advies op maat over telecom- en ICT-producten en ervaren ze wat deze oplossingen voor hun bedrijfssituatie kunnen betekenen. Deze vestigingen komen in plaats van de 17 KPN Business Centers. De oude formule wordt vanaf april 2008 gefaseerd stopgezet.

De opening van de nieuwe vestigingen voor het MKB sluit aan bij de doelstelling van KPN om als ICT-partner totaaloplossingen op maat te bieden aan ondernemers. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat het MKB behoefte heeft aan eenvoud, gemak, persoonlijke aandacht en geïntegreerde oplossingen. Ze zijn bovendien op zoek naar showrooms waarin beleving centraal staat, met flexibele openingstijden en een one-stop-shop-omgeving in de buurt. KPN speelt met de nieuwe vestigingen in op deze vraag uit de markt.

Uitgebreide dienstverlening voor ondernemers
In vergelijking met de oude formule kunnen ondernemers in de nieuwe vestigingen een zeer uitgebreide dienstverlening verwachten. Ze kunnen er terecht voor zowel mobiele als vaste communicatie, spraak- en datacommunicatie en andere ICT-diensten. Oplossingen worden gedemonstreerd, zodat ondernemers direct kunnen zien en ervaren wat een ICT-totaaloplossing voor hun bedrijf kan betekenen. De vestigingen hebben bovendien ruime openingstijden. Op afspraak kunnen klanten ook in de avonduren langskomen voor een persoonlijk advies. Een adviesgesprek bij hen op de zaak is eveneens mogelijk.

Klanten zullen vooraf uitgebreid worden geïnformeerd over de nieuwe dienstverlening en het gefaseerde stopzetten van de KPN Business Center-formule vanaf april 2008.

Intensieve samenwerking met business partners
Medio 2008 start de uitrol van de nieuwe formule in Amsterdam. Daarna volgen o.a. Utrecht en Eindhoven. Om de lokale aanwezigheid van de expertise en producten van KPN in het hele land te kunnen blijven bieden, wordt de relatie met business partners verder geïntensiveerd. Zo kan het MKB in het hele land blijven profiteren van de dienstverlening van KPN.

Om tegemoet te komen aan de wensen van ondernemers met 1 of 2 medewerkers wordt het portfolio van KPN Primafoon uitgebreid. Zij kunnen voor hun zakelijke telecom- en ICT-behoeften voortaan terecht bij de KPN Primafoon-vestiging bij hen in de buurt.
-----------------------
KPN Nieuws

|Datum                  |
|12 december 2007       |
|Nummer                 |
|119                    |
KPN Mediarelaties
070-4466300


---- --