Persbericht

Amsterdam, 17 december 2007

Orange Business Services vormt Benelux-regio aangestuurd door Jeroen van Brussel Jeroen van Brussel benoemd tot Country Manager en Head of Sales & Marketing Benelux

Orange Business Services benoemt Jeroen van Brussel tot Country Manager en Managing Director België, Nederland en Luxemburg. De nieuw gevormde regio Benelux is voor Orange Business Services een van de meest belangrijke regio s binnen Europa op het gebied van omzet en diensten.

Jeroen van Brussel was al Managing Director voor Nederland. De huidige Managing Director van België en Luxemburg, Peter Reinartz, zal een internationale rol krijgen binnen de France Telecom Group. Onder de leiding van Reinartz groeide Belux uit tot een solide speler in de Europese zakelijke markt. Met name 2007 was een erg goed jaar voor Belux, met veel nieuwe opdrachten en contracten.

Jeroen van Brussel kwam in 2001 als Director of Sales / Business Development binnen bij Orange Business Services. In augustus 2004 werd hij Managing Director Nederland. In die rol was hij verantwoordelijk voor alle commercieel- en klantgerelateerde diensten van Orange Business Services in Nederland. Van Brussel en zijn team behaalden verschillende commerciële successen voor het bedrijf.

Van Brussel heeft veel ervaring binnen de ICT-industrie en een diepgaande kennis van de wensen van zakelijke klanten. De focus in de eerst weken zal liggen op een solide groeiplan voor de toekomst en op onderzoeken hoe de twee regio s het beste kunnen worden samengevoegd in één cluster.

We zijn blij met de benoeming van Jeroen van Brussel , zegt Barbara Dalibard, president en CEO van Orange Business Services. Van Brussel wordt verantwoordelijk voor een belangrijk service-gebied van Orange Business Servcies en zijn brede ervaring zal zeker bijdragen aan onze groeipotentie van Benelux.

Over Orange
Orange is het belangrijkste merk van France Telecom, één van s werelds leidende telecom operators. France Telecom bedient meer dan 163 miljoen klanten op vijf continenten (in 220 landen), waarvan tweederde Orange klant is. De groep had een geconsolideerde omzet van 51,7 miljard euro in 2006 (25,9 miljard euro voor het eerste semester van 2007).

Het in juni 2005 geïntroduceerde NExT programma (New Experience in Telecommunications) stelt de France Telecom Group in staat om haar transformatie tot een geïntegreerde operator voort te zetten en de referentie te worden voor nieuwe telecommunicatiediensten. In 2006 werd Orange het enige merk voor internet, televisie en mobiele diensten van de France Telecom Group in het merendeel van de landen waar het bedrijf opereert. Orange Business Services werd de banner voor wereldwijde zakelijke diensten. France Telecom is in Europa de derde mobiele operator en de nummer één aanbieder van breedband internetdiensten. Wereldwijd is het bedrijf één van de marktleiders op het gebied van telecommunicatiediensten voor multinationals. France Telecom (NYSE:FTE) is genoteerd aan de Euronext te Parijs en de New York Stock Exchange.